Ultimul Update GOOGLE. Dezvăluiri Ovidiu Joița, JediSEO Master iAgency


Ultimul update: Marti 23 Aprilie 2019 18:56
Data publicarii: Marti 23 Aprilie 2019 17:47
Categorie: a
Ovidiu Joita

Începând cu 12 martie, lumea mediului online a fost bulversată de ultimul mare Update Google.

Site-urile s-au confruntat cu un “uragan”, care pe unele le-a “lovit” și le-a dus pe “fundul oceanului” iar pe altele le-a ridicat în primele locuri in clasamentul Google.

Pentru a afla care este situația, am stat de vorba cu Ovidiu Joița, proprietarul agenției SEO, iAgency.ro și fondatorul primei școli de SEO din Romania, JediSEO School.

Reporter: Ovidiu, ce s-a întâmplat în piața online în urma noului update Google?

Ovidiu Joița: Un astfel de update este normal și Google face din când în când îmbunătățiri ale algoritmului său. Totuși amploarea acestui update, care a început pe 12 martie, a fost majoră. Google a reconsiderat toate site-urile după noi criterii de departajare astfel încât sunt site-uri care au câștigat și site-uri care au pierdut. Deși oamenii nu știu, căutările organice în Google generează magazinelor online și celor ce vând servicii chiar și 35-40% din vânzările din mediul online. Sunt site-uri care se bazează pe vânzările generate prin Google chiar și în proporție de 80%. Discutăm de o piață online de multe sute de milioane de euro. Din acest motiv, pozițiile site-urilor în Google, pe cuvintele căutate de oameni, sunt foarte importante.

Noul update major Google a “renotat” toate site-urile, motiv pentru care a durat destul de mult. Poate nici astăzi SERP-ul (pozițiile naturale din Google) nu s-a stabilizat complet.

Reporter: Ce site-uri au fost depunctate și ce site-uri au fost avantajate?

Ovidiu Joița: Este greu de spus când vorbim de sute de mii de site-uri. Din experiența noastră și analiza facută pe proiectele pentru care facem optimizare SEO la agenție, site-urile care au beneficiat de servicii SEO de calitate nu au pierdut, nu au fost depunctate. Sunt foarte multe brand-uri însă care nu exploatează la maxim acest canal de vânzare și au pierdut.  Totuși acest update nu s-a finalizat complet, reprezintă doar o etapă în noua poziționare Google. Au apărut în prima pagină site-uri care erau penalizate, nerespectând politica Google și acum se bucură. Însă bucuria lor nu va dura mult timp, pentru că acest update nu a avut componente de penalizare și acestea vor urma. Într-un final, poate mișcările nu vor mai fi atât de semnificative cum sunt în prezent. Trebuie să așteptăm și să vedem situația, poate peste 2-3 luni.

Reporter: Ce ar trebui să facă site-urile pentru a se poziționa mai bine în Google?

OJ: Nu există o rețetă perfectă, există câteva recomandări generale, însă. Orice site cu pretenții trebuie să beneficieze de optimizare SEO și de o comunicare foarte bună prin intermediul altor site-uri, rețele sociale sau video streaming. Din păcate și in Romania și la nivel international, numărul specialistilor SEO este foarte mic, deși numărul celor care ofera servicii SEO este destul de mare. În România nu există facultați de marketing online, cursuri de pregătire specializate pe acest domeniu. Directorii de marketing din companii mari, nu au studiat marketing online, nu stăpânesc foarte bine aceste canale noi de promovare. Este dificil să-ți alegi cei mai buni furnizori pentru servicii de marketing online și mai ales pentru servicii de optimizare SEO.

Noul update Google favorizează în continuare brandurile, mai ales pe cele care investesc în SEO. Favorizează site-urile cu conținut de calitate, site-uri care sunt apreciate de vizitatori. Trebuie să fiu sincer, nu sunt chiar noutăți aceste lucruri pentru noi, cei din acest domeniu. Cum am spus și mai devreme, acest update nu vine cu schimbări semnificative în tehnicile de promovare folosite, ci schimbă ponderile acordate indicatorilor analizați. Ca să înțeleagă toata lumea, voi da un exemplu ipotetic: vechimea domeniului (numesite.ro) este un indicator pe care Google îl analizează. Dacă înaintea update-ului, devenise un factor de neglijat, în prezent, Google i-a crescut ponderea și importanța. Însă discutăm de zeci de mii de astfel de indicatori, pe care nici oamenii angajați la Google, nu-i cunosc în întregime.

Reporter: Ai vorbit de slaba pregătire a specialiștilor din domeniul marketingului online. Și totuși în România comerțul online crește de la an la an. Cum comentezi acest aspect?

OJ: Nu aș vrea să generalizez, avem și specialiști, însă raportat la numărul de site-uri existente sunt extrem de puțini. Cum spuneam și la nivel internațional există acest dezechilibru.

Într-adevăr comerțul online crește de la an la an, însă marii vânzători online alocă bugete de promovare în mass-media, mult mai mari decât în canalul prin care fac vânzările. Este cumva normal, pentru că TV-ul atinge în continuare un număr mare de consumatori.

Venind în sprijinul acestei idei, pentru creșterea numărului de specialiști, am deschis în acest an porțile primei școli de SEO din Romania, cu un curs ce se întinde pe o perioada de 2 luni de zile. Îmi doresc să pun umărul la pregătirea unei noi generații de specialiști pentru marketingul online. Am terminat primul curs al JediSEO School în luna martie iar următorul curs îl voi începe în luna iunie.

Sursa:

Tags: seo,

VIDEO PROTVPLUS.RO