Studiu: Ce înseamnă un angajat fericit și ce beneficii aduce


Ultimul update: Vineri 29 Martie 2019 17:23
Data publicarii: Vineri 29 Martie 2019 17:18
Categorie: a
angajati

(P) Angajații și conducerea sunt cele două elemente de natură umană care fac un business să funcționeze.

 

Modul în care angajatul percepe atmosfera de la locul de muncă, recunoașterea și răsplata muncii sale, va influența decizia de a rămâne sau nu în compania respectivă și va avea un anumit randament. Aceste lucruri sunt arătate și de către studii, după cum se poate observa în acest articol.

Atunci când cineva caută locuri de muncă, speră să găsească un mediu în care să se dezvolte, o atmosferă plăcută, o echipă comunicativă și o răsplată corespunzătoare pentru munca sa. Din păcate, nu mereu se întâmplă acest lucru.

Ce este important pentru angajați

Deloitte a realizat un studiu numit „Vocea forței de muncă în Europa”, ce a avut 15.000 de respondenți din 10 țări europene, important și pentru persoane ce doresc să aibă un job în București, pentru a se auto-analiza din punctul de vedere a cerințelor angajatului către angajator. Rezultatele studiului au fost publicate la sfârșitul anului 2018 și arată, printre alte aspecte, ce caută angajații la un viitor loc de muncă și ce procent al importanței are fiecare element în parte.

Cele mai relevante 5 aspecte pentru angajați sunt:

87%- stabilitatea și siguranța locului de muncă;
85%- câștigul salarial;
84%- încrederea colegilor, șefilor și clienților;
83%- definirea clară a responsabilităților;
82%- competența conducerii.

De ce își schimbă oamenii locul de muncă

GlassDoor a analizat fenomenul renunțării angajaților la locul de muncă și au realizat o listă cu cele mai relevante motive:

- Lipsa sentimentului de apreciere: este impresia angajatului care consideră că oricât ar lucra și orice performanță ar face, nu i se recunosc și recompensează meritele;
- Plata salarială nepotrivită: de multe ori, volumul de muncă, gradul de responsabilitate sau, pur și simplu, funcția în sine, nu sunt plătite la un nivel compensator și mulțumitor pentru angajat, așa că aproape de fiecare dată, angajatorul care va plăti mai mult salariatul îi va oferi de la început și un sentiment de apreciere;
- Lipsa timpului liber: timpul este cel mai prețios lucru pe care îl avem și angajatorii, pe lângă cunoaștere și eficiență, cumpără și timpul angajatului de a lucra pentru acesta, însă de foarte multe ori se așteaptă de la angajat să lucreze chiar și după programul stabilit, ceea ce înseamnă mai puțin timp liber pentru el;
- Targeturi nerealiste: deși targeturile sunt ceva normal să se dorească a fi atinse, mulți angajatori pun prea multă presiune pe angajat și își doresc de la aceștia imposibilul, iar apoi îi mustră pentru presupusa incompetență în loc să privească realist situația;
- Lipsa informațiilor și îndrumării: fiecare angajat, chiar și dacă are ani de experiență în spate, are nevoie de puțină îndrumare despre cum ar trebui făcute lucrurile corect pentru angajator, un autor ce ar trebui să vină natural;
- Atmosferă de lucru necorespunzătoare: locul de muncă nu trebuie să fie văzut ca un spațiu cu atmosferă sobră, ba chiar din contră, de acest lucru fug toți angajații, deoarece un mediu de lucru prea serios, plictisitor și care pune presiune îi va face să plece;
- Echipamente de lucru vechi: deși pare ceva irealist, încă există destui angajatori care pun la dispoziția angajatului echipamente vechi cu care să lucreze în ritm alert (ca și cum ai dori să mergi pe autostradă cu o căruță), ceea ce nu poate duce decât la frustrări și imposibilitatea îndeplinirii sarcinilor.

Ce anume face angajații fericiți

Aspectele care fac angajații fericiți sunt chiar opusul celor din cauza cărora pleacă:

- aprecierea salariatului;
- plata corespunzătoare;
- acordarea timpului liber cuvenit;
- cererea unor targeturi realizabile;
- ndrumarea și oferirea ajutorului de către companie;
- crearea unei atmosfere de lucru plăcută;
- punerea la dispoziție a echipamentelor performante, astfel încât angajatul să poată lucra cu ușurință;
- comunicarea deschisă și transparentă;
- acordarea recompenselor pentru performanță;
- corectitudine;
- înțelegere;
- tratarea cu transparență și egalitate a angajaților.

Efectele angajaților fericiți asupra businessului

Social Market Foundation au realizat un studiu la sfârșitul anului 2015 care arată faptul că angajații fericiți au un randament mult mai bun față de cei asupra cărora se aplică presiune, cei fericiți fiind cu 20% mai performanți decât ceilalți. În cazul oamenilor de vânzări, cei fericiți au dus la o creștere a vânzărilor de 37%.

Bineînțeles, beneficiile nu se opresc aici și continuă cu o capacitate crescută de concentrare, comunicare eficientă, dorință crescută de muncă etc.
 

Sursa:

Tags: angajati,

VIDEO PROTVPLUS.RO