(P) Reducere de până la 45% a cheltuielilor departamentului de Resurse Umane

Ultima actualizare: 12-10-2021 11:27
poza adv hr

Cu toții știm că activitatea departamentului de Resurse Umane presupune un consum considerabil de resurse, precum hârtie, dosare, tuș pentru imprimantă și EXTREM de mult timp

În general suntem tentați să urmărim reduceri pentru aceste consumabile, astfel încât să obținem per total o ușoară scădere a costurilor, însă ce-ar fi dacă în loc de vânătoarea de oferte, ai căuta mai degrabă ACEA soluție cu ajutorul căreia să reduci substanțial atât costul, cât și timpul, pentru ca activitatea de HR să aibă o reducere de până la 45% din totalul cheltuielilor?

Iată un calcul simplu, pe care-l poți vedea detaliat AICI, pentru a înțelege mai bine care sunt avantajele transformării digitale ale departamentului de Resurse Umane.

În scenariul unei companii cu 2.000 de angajați, pentru o perioadă de 1 an, a reieșit faptul că aceasta ar avea un cost cu dosarul fizic al angajatului de aproape 26 Euro/persoană, iar cu un dosar electronic, de numai 14.11 Euro/persoană.

Soluția dosarului electronic nu este prietenoasă doar cu mediul, prin eliminarea consumului de hârtie, ci și cu timpul, datorită faptului că durează mult mai puțin îndeplinirea proceselor ca:

• semnarea documentelor de angajare – tot procesul, de la susținerea interviului și până la angajarea efectivă, poate fi 100% digital;

• semnarea tuturor documentelor ce intervin pe perioada relației angajator-angajat;

• eliberarea de duplicate, adeverințe etc.;

• arhivarea documentelor – cu ajutorul arhivării electronice ai scăpat de rafturile întregi cu dosare sau de depozitele prăfuite unde poți consulta documente în funcție de un program anume și de disponibilitatea unui angajat care se ocupă special cu acest lucru;

• documentele ce țin de încetarea relațiilor de muncă.

Pe lângă toate aspectele de mai sus, trebuie precizat faptul că semnătura electronică bazată pe un certificat calificat poate fi verificată și validată în timp, iar în cazul documentelor de muncă, pentru a căror perioadă de arhivare ajunge și la 75 de ani, această specificație este extrem de importantă.

Chiar și din punct de vedere juridic, Regulamentul eIDAS 910/2014 atrage atenția asupra faptului că semnătura calificată este singurul tip de semnătură electronică echivalent cu semnătura olografă. Aceasta NU poate fi contestată în instanțele de pe teritoriul UE, pe când celelalte două tipuri, cea simplă și cea avansată, da.

Mobilitatea este o cerință importantă pe care companiile o au, iar soluția de semnătură electronică calificată la distanţă Paperless de la certSIGN o asigură, pentru transformarea digitală a proceselor din departamentul de Resurse Umane. Acum se poate semna de oriunde, de pe orice tip de dispozitiv, chiar și de pe telefonul mobil. Nu mai trebuie să instalezi drivere, să fii la laptopul sau la calculatorul deja configurat sau să ai grija tokenului.

Un alt atu al soluției de semnătură electronică este flexibilitatea - ea poate fi integrată cu alte aplicații sau programe deja utilizate în companie, sau poate fi implementată în mod autonom (conferind cel mai înalt grad de siguranță documentelor de HR).

Nu în ultimul rând, Paperless este o soluție modernă.

După ce ai aflat atât de multe informații utile cu privire la semnarea electronică, cum ți-ai dori să fie dosarul electronic al angajatului în compania ta?
 

 

Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO