(P) De ce marketingul online trebuie să ruleze nestingherit în vremea coronavirusului

(P) De ce marketingul online trebuie să ruleze nestingherit în vremea coronavirusului

As we speak, specialiștii din economie și marketing discută avid, cel puțin în comunitățile online, despre greșeala din timpul crizei economice globale din 2008 de a opri marketingul.

Învățăm din greșeli pentru a le putea evita

Oprirea marketingului în 2008 a adâncit și lărgit, atunci, craterul făcut de șocul prăbușirii în cascadă a economiei.

Adică din prea multă precauție mai rău s-a făcut, iar afacerile mari au concediat multe persoane; IMM-urile au fost efectiv scuturate, unele dintre ele chiar măturate de-a dreptul.

Au avut de suferit atunci atât salariații, cât și antreprenorii – unii dintre ei pierzând toată investiția și luând-o de la capăt peste ani și după multe alte nereușite, după cum au arătat interviurile și reportajele ulterioare.

Citește și
Arma care-i sperie pe ruși ar putea ajunge în Ucraina. Moscova amenință că va extinde „zona-tampon”

Suntem cu toții în criză. Ce tip de criză?

 

Deosebirea față de acea perioadă fatidică este că această criză în care ne aflăm acum a fost generată de o boală contagioasă. Nicio piață imobiliară nu s-a prăbușit înainte; nicio bancă nu a dat faliment.

Este prematur acum să formulăm termenul criză economică, dar este clar că această stare de alertă va genera și o criză economică; apar primele efecte și, cu tot ajutorul pregătit de guvern, vor urma și altele.

Deja business-urile au de suferit, în mult prea multe industrii – amintim de cea de turism și cea de transport de persoane, ori segmentul HoReCa sau industria de evenimente. De asemenea, industriile conexe au de suferit.

Însă afacerile care au o componentă online au de ce să se agațe. Trebuie numai să comunice clienților acest lucru, al disponibilității online, să încurajeze clienții să se limiteze la această latură atât de necesară.

e-commerce? Avem nevoie de e-promovare

 

Este greu, dar nu imposibil și pentru asta suntem noi aici – să livrăm mesajul către un vad de navigatori ai internetului publicând în platforme premium articole de tip advertorial, comunicate de presă și apelând și la alte căi de promovare a acelor produse și/sau servicii de interes. Aici sunt înfățișate 5 motive pentru a face asta.

În e-commerce lucrurile stau puțin altfel, magazinele online având ocazia să vândă și ceea ce clienții preferau să cumpere offline. Dar și aici este o lamă cu două tăișuri.

Din primele declarații, cei din spatele acestor magazine online nu au în mod unanim previziuni de creștere a volumului de comenzi. Pe termen scurt, cel mai probabil că da, însă pe termen mediu părerile sunt uniform împărțite.

Marketingul trebuie lăsat să își facă treaba

 

Este de așteptat ca economia să fie afectată pe mai multe sectoare, sectorul FMCG printre altele, și astfel să scadă activitatea economică la nivel general, inclusiv în e commerce unde lucrurile par roz la prima vedere.

Poate că lucrurile nu sunt roz, dar ce este de făcut, se pune lacăt la site și gata? Nicidecum, această măsură totală doar înrăutățește lucrurile! Activitatea trebuie continuată iar marketingul digital trebuie lăsat să-și facă treaba.

E necesar și indicat ca marketingul să fie adaptat la situație, desigur, dar nu înfrânat. Iar în această logică a apela la o agenție precum WhiteAd Media este o acțiune tradusă drept luarea unei guri binemeritate de oxigen.

Un sfat acordat într-o cheie digitală

 

Pe cale de consecință, ne adresăm tuturor cu sfatul de a depune eforturi în direcția continuării afacerilor lor, acum într-o cheie digitală, inclusiv și implicit în direcția promovării lor online.

Din toată situația ajung să piardă mai puțin sau chiar să iasă în câștig business-urile care înțeleg aceste fenomene și care acționează în consecință. 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT E gata! Știm prima echipă promovată matematic în Superliga României
NEWS ALERT E gata! Știm prima echipă promovată matematic în Superliga României

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) UniCredit Bank lansează platforma onemarkets Fund. Noi oportunități de investiții pentru români
(P) UniCredit Bank lansează platforma onemarkets Fund. Noi oportunități de investiții pentru români

UniCredit Bank lansează platforma onemarkets Fund, aducând noi oportunități de investiții pentru piața românească, prin lansarea a 14 noi fonduri mutuale.

Opt cursuri și workshop-uri intensive și peste 20 de speakeri internaționali și români la GPeC SUMMIT 20-21 mai 2024
Opt cursuri și workshop-uri intensive și peste 20 de speakeri internaționali și români la GPeC SUMMIT 20-21 mai 2024

PRO TV și VOYO sunt parteneri media principali ai GpeC. Aflat la a 19-a ediție anuală, GPeC SUMMIT este considerat cel mai important eveniment de E-Commerce și Digital Marketing din CEE și se va desfășura în București pe 20-21 Mai.

(P) Altex adaugă în rețeaua sa, de peste o sută treizeci de magazine, un nou magazin în Timișoara
(P) Altex adaugă în rețeaua sa, de peste o sută treizeci de magazine, un nou magazin în Timișoara

Altex adaugă în rețeaua sa, de peste o sută treizeci de magazine, un nou magazin în Timișoara.

Recomandări
Românii au în conturile personale de pensii din Pilonul 2 o sumă record. Cât primește fiecare în medie
Românii au în conturile personale de pensii din Pilonul 2 o sumă record. Cât primește fiecare în medie

Românii au în conturile personale de pensii Pilon 2 o sumă record. Peste 160.000 de pensii Pilon 2 au fost deja plătite către cei ieșiți din activitate, jumătate din sumă numai anul trecut.

Joe Biden a ajutat în secret Ucraina să se apere de atacurile Rusiei și a trimis rachete ATACMS cu rază lungă de acțiune
Joe Biden a ajutat în secret Ucraina să se apere de atacurile Rusiei și a trimis rachete ATACMS cu rază lungă de acțiune

În ultimele săptămâni, Statele Unite au trimis în secret rachete cu rază lungă de acțiune Ucrainei pentru a fi folosite în lupta împotriva invadatorilor ruși, iar Ucraina le-a folosit deja de două ori.

Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați
Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați

Este anchetă la Spitalul Județean de Urgență din Giurgiu, după ce un medic ginecolog a fost prins în flagrant în timp ce lua mită pentru o operație de cezariană, acoperită de asigurarea medicală.