Cum sa folosesti corect zaharul ca sa nu ai probleme de sanatate. Romanii consuma de doua ori mai mult decat este recomandat

18-04-2014 12:36

zahar

In ultimii 50 de ani, consumul de zahar in lume s-a triplat. Pentru prima oara, bolile cronice provocate de dieta ajung sa faca mai mult rau decat cele infectioase, iar numarul persoanelor obeze este mai mare decat cel al persoanelor subnutrite.

Este foarte important sa stim cum sa folosim corect zaharul.Expertii Organizatiei Mondiale a Sanatatii au tras semnalul de alarma si ne avertizeaza ca, pentru a fi sanatosi, trebuie sa-l reducem la jumatate. Romanii, de exemplu, depasesc pragul maxim acceptat de OMS, consumand 12 lingurite pe zi, in loc de 6.

Zaharul ar trebui sa reprezinte doar 5% din caloriile pe care le consumam zilnic, adica jumatate din doza recomandata pana acum.

Cum ne putem bucura de zahar, protejandu-ne in acelasi timp sanatatea? Prin consumul echilibrat. Moderatia este aspectul pe care trebuie sa punem accent in fiecare zi in dieta noastra.

Putem fi dependenti de zahar?

Dr. Andreea Dragomir, medic specialist in diabet zaharat, nutritie si boli metabolice, spune ca “acest concept al dependentei de zahar a aparut pe baza informatiilor obtinute, in principal, din cercetari realizate pe sobolani supusi unor conditii de hranire neobisnuite, precum privarea de mancare de-a lungul unor perioade lungi de timp. A le lua in considerare in cazul oamenilor reprezinta o suprasimplificare”, considera Dr. Andreea Dragomir.

Glucoza, parte din zahar, este singurul “combustibil” pentru creier. Problema apare atunci cand, in mod constient, transformam zaharul din condiment in aliment de baza.

Trebuie sa tinem cont intotdeauna ca, printr-un aport caloric excesiv, provenit din orice combinatie de alimente si bauturi, si in lipsa arderii unui numar suficient de calorii, se poate ajunge la suprapondere si obezitate, factori de risc pentru diabetul de tip 2, de exemplu. Toate caloriile conteaza in gestionarea greutatii, indiferent de unde provin.

Zaharul este un carbohidrat care, ca multi altii, furnizeaza energia necesara activitatilor noastre zilnice (4 calorii/gram). Insa, o dieta echilibrata trebuie nu doar sa raspunda nevoilor energetic, ci si celor nutritionale. Asadar, asemenea oricarui alt aliment sau ingredient, zaharul trebuie consumat cu MODERATIE.

Putem sa ne bucuram de alimentele si bauturile preferate, insa in cadrul unui stil de viata activ si sanatos, care include o dieta corecta si activitate fizica.

 

Sursa: Pro TV


VIDEO PROTVPLUS.RO