(P) 10 moduri practice care te ajută să mănânci sănătos

04-05-2020 19:52


10 moduri practice care te ajută să mănânci sănătos

Sunt sigură că îți dorești să ai o alimentație sănătoasă și echilibrată. Însă cum să reușești acest lucru cu atâtea tentații în jur? Iata 10 moduri practice care te ajută să mănânci săntăos!

Alimentația sănătoasa te poate feri de anumite boli si afectiuni, îți dă energie și te ajută să faci mai ușor față provocărilor de peste zi.

Uneori, nu trebuie să faci totul deodată, trebuie doar să începi de undeva. Renunțarea la unele obiceiuri te pot duce la adoptarea unei alimentații sănătoase pe termen lung.

1. Include în dieta ta legume și fructe prospete

 

Încercă să consumi zilnic legume și fructe proaspete. Asta nu înseamna că trebuie să treci în cealaltă extremă și să consumi numai fructe și legume.

Iată câteva idei despre cum ai putea să incluzi ușor consumul de fructe și legume în dieta ta zilnică:

• servește meniul de la pranz și cina alături de o salată de crudități
• consumă zilnic un fruct
• pregătește un snack de legume proaspete pe care să le servești cu sosul preferat

Mai multe idei pentru o dieta sanatoasa gasesti si pe acest blog.

2. Fă pași mici spre o dietă sănătoasa

 

Să renunți dintr-o dată la tot ce îți place să mănânci nu este cea mai bună soluție. Acest lucru poate crea frustrare, iar creierul va ceda la un moment dat și vei reveni la vechiurile obiceiuri. Începe o dietă sănătoasa făcând pași mici. De exemplu, pune în aplicare una dintre aceste idei:

• mănâcă două mese sănătoase pe zi, în loc de trei
• încercă să mănânci sănătos două sau trei zile pe săptămână
• de fiecare dată când mănânci o masă nesănătoasă, următoarea masă va fi una sănătoasă.

Recurcând la aceste obiceiuri, îți va fi mai ușor să adopți o alimentație sănătoasă în viața ta.

3. Crează gusturi noi

 

Auzi mereu că alimente precum broccoli, sparanghelul sunt sănătoase. Ce te faci dacă nu îți place gustul lor?
Încercă să diversifici gusturile:

• adaugă condimente pentru a crea arome pe gustul tău preparatelor sănătoase
• poți combina alimente sanatoase cu alte alimente pe placul tău.

Astfel, este posibil să îți fie mai ușor să consumi alimente care nu îți plac, dar sunt sănătoase. Nu uita, creierul este atras de noutate!

4. Amplasează alimente sănătoase la vedere

 

Tuturor ne place să ronțaim între mese. Este un obicei nesănătos de care scăpam foarte greu. Din păcate, uneori, voința nu este suficientă.

Cum să te abții când ai prin preajma ta tot felul de chipsuri, ciocolate, sucuri, etc? Tocmai de aceea, încercă să așezi la vedere alimente sănătoase. Există mai multe șanse sa le consumi.

De expemlu:

• pune pe masuța din sufragerie un bol cu nuci sau migdale
• spală fructe și pune-le într-un coș undeva la vedere

5. Ascunde alimentele nesănătoase

 

De cele mai multe ori, mediul în care te afli influențează și alimentația ta.

Așa cum spuneam și mai sus, dacă ai în preajma ta alimente nesănătoase, vei fi tentat să le consumi. Poftele sunt de cele mai multe ori reacții emoționale, creierul poftește ceea ce vede.

6. Depozitează alimentele sănătoase în caserole mari

 

Lucrurile mari ne atrag atenția mai ușor.

În schimb, cele mici și mărunte pot rămâne neobservate timp îndelungat. Așa că, depozitează alimentele nesănătoase în caserole mici. Există șanse mai mari să uiți de ele prin cămară.

7. Mănâncă din farfurii mici

 

Aceasta schimbare simplă te va face să mănânci din ce in ce mai puțin. Când mănânci din farfurii mari, există tendința de a-ți pune mai multă mâncare în farfurie decat este necesar.

Prin urmare, obișnuiește-te să folosești farfurii mai mici, astfel vei mânca mai puțin.

Explicația este cât se poate de logică:

• dacă consumi o portie mică de mâncare de pe o suprafață mare, creierul va avea impresia că nu ai mâncat suficient
• în schimb, dacă consumi o porție mica de mâncare dintr-o farfurie adecvată, creierul va considera că porția este suficientă și te vei simți sătul

8. Folosește pahare lungi și subțiri

 

Știi deja că băuturile carbogazoase nu sunt recomandate pentru o dietă sănătoasa.

O să imi spui ca știi asta, dar că iți este greu să renunți la ele. Te înțeleg perfect! Încercă, totuși, să consumi mai puțin. Bea din pahare lungi și subțiri. Astfel, vei bea cu 20% mai puțin.

Creierul supraevaluează lungimea, considerând că paharele lungi sunt mai mari. Cu alte cuvinte, dacă bei din pahare înalte, vei avea impresia că ai băut mai mult și nu îți mai torni un alt pahar.

9. Alege culoarea farfuriei în contrast cu culoarea mâncării

 

Dacă mâncarea și farfuria din care o servești au aceeași culoare, creierului ii va fi foarte greu să distingă mărimea porției. Astfel, vei fi tentat să consumi mai multă mâncare.

10. Rămâi la raionul alimentelor santoase când mergi la cumparaturi

 

Se întamplă de multe ori când mergi la cumpărături să iei mai multe produse decât plănuiai? Rafturile magazinelor sunt tentante și vezi multe produse care îți fac cu ochiul.

Ei bine, încercă să rămâi la raionul alimentelor sănătoase. Rămâi la raionul de fructe și legume, la pește, pui, lactate sau nuci și semințe.

Cumpără ce ai nevoie, fără să te plimbi prea mult printre alte rafturi ale magazinului. Astfel, eviți să cumperi tot felul de alimente nesănătoase.

 

Sursa: Pro TV

VIDEO PROTVPLUS.RO
ShARE ÎN BUCATE
ShARE ÎN BUCATE - Spaghetti A.O.P.

09:51
Exclusiv PRO TV Plus
Home workout - episodul 9: Exerciții pentru mușchii pectorali și mușchii abdominali cu accesorii de fitness

03:00
Întrebarea mesei rotunde
Întrebarea Mesei Rotunde - Liviu Teodorescu - Artiști români care nu își merită succesul

30:59
Facem Level
Facem Level – episodul 9: Bobospider a dovedit că există și finaluri "drăguțe" în Mortal Kombat 11

25:17
Exclusiv PRO TV Plus
Mesajul Biancăi Adam către toți vloggerii din România: „Fă ce vrei, dar nu fă rău la nimeni”

05:52
Exclusiv PRO TV Plus
Povestea neștiută a unei românce. Cum a ajuns să fie câștigătoarea emisiunii de gătit "Crazy Delicious", produsă în Marea Britanie și disponibilă global pe Netflix

03:54
How To TikTok
TikTok te învață cum să mănânci sănătos

08:00
La Măruță
Anna Lesko, lipsită de inhibiții și in bucătărie! Ținuta sumară în care a gătit ardei umpluți

15:25
Militia Modei by Costi Dita
Miliția modei by Costi Diță, intrigat de lenjeria intimă purtată de Rihanna: “Se vede ca un parizer prins în capcană”

05:57