Romania, te iubesc: Trenule, caruta mica! (partea I)

×
Codul embed a fost copiat

Spre sfarsitul secolului al XIX-lea, Romania trecea de la trasura la tren si de la drum de pamant la drum de fier. Se deschidea o noua era si tot romanul era fascinat, de la vadica, la opinca.


Romania, te iubesc: Trenule, caruta mica! (partea a II-a)

Mari arhitecti si ingineri ai vremii i-au deschis trenului drum printre munti si peste rauri, convinsi ca posteritatea le va duce revolutia mai departe.

Astazi, un secol si jumatate mai tarziu, ne-a invins rusinea si neputinta. Calatoria cu trenul a devenit un chin, deseori plin de pericole, si, daca ne luam dupa viteza cu care ne deplasam, pare ca ne-am intors la caruta.

Cu mii de kilometri de cale ferata scadenti la reparatii, cu poduri care stau sa cada, cu mii de locuri periculoase, cu o viteza medie de 45 de kilometri pe ora si peste 100 de ore intraziere in fiecare zi, CFR a ajuns pe ultimul loc in Europa si este in pragul falimentului.

Citește și
Stuf
Romania, te iubesc: Taietorii de stuf, saraci intr-o afacere de milioane
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

Acum mai bine de 60 de ani, trenul circula cu o viteza medie de 100 de km pe ora iar noi eram pe primele locuri in Europa la capitolul cai ferate.

Un raport CNCFR SA din iunie 2009 trage un semnal de alarma asupra situatiei dezastruoase in care se afla Caile Ferate Romane. Aproape jumatate dintre linii sunt scadente la reparatii. 5493 de kilometri. Intre timp aceasta cifra a ajuns la 6.000. De la an la an numarul kilometrilor reparati au scazut, astfel incat in 2007 s-au reparat doar trei km, iar in 2008 si 2009 nici macar un kilometru. Zero.

Acelasi raport atrage atentia asupra instalatiilor de centralizare si electrificare. 85% dintre ele au peste 40 de ani de functionare si trebuia de mult schimbate. In 2008, din cauza lor au fost aproape 19.000 de deranjamente care au dus la intrazierea a 4.900 de trenuri.

Pe intreaga retea nationala sunt aproape 1.300 de puncte periculoase in care o nenorocire se poate intampla in orice clipa. 80% dintre poduri si podeturi au durata de viata expirata sau au nevoie urgenta de reparatii. Toate aceste realitati, raporate in cifre uriase ii fac pe CFR-isti sa reduca viteza pentru a nu iesi cu trenurile de pe linie.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Citește și...
Romania, te iubesc: CFR pe ultimul loc in Europa, e in pragul falimentului
Romania, te iubesc: CFR pe ultimul loc in Europa, e in pragul falimentului

Poate ca nu mai mira pe nimeni faptul ca Romania pare decisa sa doboare toate recordurile. Din pacate, tendinta generala este aceea de a dobori recorduri nedemne de mandrie si asa se face ca CFR este pe ultimul loc in Europa.

Romania, te iubesc: Taietorii de stuf, saraci intr-o afacere de milioane
Romania, te iubesc: Taietorii de stuf, saraci intr-o afacere de milioane

Ziua de lucru incepe la sase dimineata si pana la apusul soarelui taietorii trag de tarpan, bagati in mocirla pana la brau. Dinspre mare crivatul bate neincetat.

Romania, te iubesc:Krivoi Rog, o investitie de 1 miliard de dolari pierduta
Romania, te iubesc:Krivoi Rog, o investitie de 1 miliard de dolari pierduta

Saraca tara bogata. O vorba care i se potriveste turnat Romaniei: abia supravietuim economic, dar ne permitem sa pierdem o investitie de un miliard de dolari.

Recomandări
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul
Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul

Un oficial de rang înalt din Hamas a declarat pentru AP că grupul islamist militant este dispus să accepte un armistițiu de cinci ani sau mai mult cu Israelul.

 

Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale
Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale

Alte trei bănci au câștigat procesele cu Autoritatea Națională a Consumatorilor, care le obligase să emită scandețare cu rate egale la credite pentru toși clienții. La acest moment sunt cinci instituții bancare care au avut căștig de cauză.