Intrarea în școală, motiv de scandal între elevi și profesori. "Unii se simt discriminați sau dezavantajați"
Your browser doesn't support HTML5 video.
Școlarii cer, prin reprezentanții lor, ca dascălii să nu mai aibă uși și scări separate în unitățile de învățământ. Consideră că situația actuală este o formă de intimidare, în vreme ce cadrele didactice o văd ca o dovadă de respect.
Noul Statut al Elevului ar trebui să interzică existența unor intrări destinate exclusiv profesorilor, spun reprezentanții aleși ai copiilor. Obiceiul coridoarelor separate este învechit și îi pune in inferioritate, susțin acestia.
Diana Marinescu, elevă: "Unii se simt discriminați sau dezavantajați".
Ideea a stârnit imediat reacții în cancelarii. Mulți profesori nu vor să se strecoare printre elevii gălăgioși și imprevizibili.
Eugenia Crețoi, directorul unei școli gimnaziale: "Consider că dascălii au nevoie de respect. Am avut niște situații când cadrele didactice au fost împinse, au fost date la o parte".
Diplomată, directoarea unei școli din Pitești spune că separarea este făcută spre binele copiilor.
Amalia Topliceanu, directorul unei școli gimnaziale: "Este referitor la libertatea lor de a se simți lejeri măcar în timpul pauzelor și de a nu fi monitorizați".
Consiliul Elevilor a semnalat însă că au existat situații in care elevii au fost admonestați, ba chiar sancționați, pentru că și-au permis să folosească scările rezervate dascălilor.
Elevii și profesorii din Suedia servesc masa împreunăConducerea unui liceu din Pitești a renunțat la intrările separate, pentru a nu stârni conflicte.
Daniel Vorovenci, directorul unui colegiu: "Tot timpul e asta: impunerea este mama contradicției".
Carmen Pătrașcu este psiholog de profesie și de 8 ani trăiește în Suedia, împreună cu familia.
Povestește că acolo elevii și profesorii împart același spațiu fără probleme. Ba chiar mănâncă împreună, la cantină.
Carmen Pătrașcu, psiholog în Suedia: "A fost șocant în primul rând că se vorbește pe numele mic, în al doilea rând că poți să deranjezi proful, să îl întrebi ceva. Te poți ridica de la masă în timpul orei... Nu e acea autoritate care îl face pe copil mic".
O asemenea abordare pare greu de acceptat, deocamdată, în România.
Anca Apostol, psiholog: "Asta ar putea fi privită ca o schimbare care le știrbește un pic din autoritate".
Și printre părinți părerile sunt împărțite.
Părinte: "Adică de ce să nu intre tot pe unde intră elevii?".
Părinte: "Așa am fost obișnuiți".
Părinte: "Până la urmă, profesorii trebuie să aibă intimitatea lor". Părinte: "Ar trebui să fie un parteneriat și parteneriatul nu înseamnă intrări separate".
Noul statut al elevului, care ar urma să includă și aceasta prevedere controversată, trebuie aprobat de Ministrul Educației.