(P) Află mai multe despre cum vor arăta serviciile de optimizare SEO în 2020!
2020 ne-a întâmpinat încă de la început cu un nou Google Core Update, iar volatilitatea crescută în motorul de căutare continuă să dicteze „dansul” in SERPs (Search Engine Results Pages). Desigur, unele elemente rămân neschimbate, precum optimizarea pentru mobile, strategia de cuvinte cheie relevante pentru business și altele, însă există și mulți factori aflați într-o continuă schimbare.
De exemplu, modul în care comunici informații relevante despre produsul pe care îl vinzi sau serviciul pe care îl oferi poate avea un impact mai mare decât cuvântul cheie în sine. Când vorbim de optimizare SEO, multe persoane văd doar perspectiva tehnică. Cu toate acestea, chiar Google a anunțat de ceva timp că vor avea loc schimbări majore în privința felului în care este tratat conținutul unui site, iar în funcție de acesta se va determina relevanța site-ului pe expresiile de interes. Așadar, în loc să căutam servicii SEO strict tehnice, este recomandat să ne îndreptăm către o companie care oferă optimizare SEO de calitate, de la strategia de cuvinte cheie, până la conținutul scris pe blog, în prezentările de produs sau în diverse articole din presa online.
În fapt, este mai degrabă vorba de o comunicare eficientă între brand-ul tău și nevoile clienților, aceasta fiind și prioritatea nr.1 în acest an. Față de acum un deceniu, articolele scrise și apoi transformate în "articole SEO" sunt, în prezent, fundamental greșite. De aceea, trebuie să încercam să descoperim intenția clienților și cerințele acestora, înainte de a redacta un articol de blog sau o prezentare de produs!
Așadar, dacă ar fi să întrebăm câteva agenții profesioniste de optimizare SEO din țară cum ar putea crește vizibilitatea clienților, probabil că am primi același răspuns: "Este din ce în ce mai clar că Google pune pe primul loc brandurile recunoscute, oferind, în același timp, afacerilor up-and-coming servicii precum Google Ads pentru ocuparea locurilor din prima pagina".
Cu toate acestea, indiferent de optimizarea SEO tehnică a site-ului sau a calității conținutului, persoanele care au în față un rezultat de la un brand recunoscut, alături de un rezultat al unui brand în curs de afirmare, vor alege în cele mai multe cazuri brandul pe care îl cunosc. De multe ori, decizia de a cumpăra ceva este influențată strict de brand, chiar dacă cumpărătorul nu știe încă ce produs își dorește. Având în vedere toate acestea, cum pot magazinele online și alte business-uri la început de drum să își croiască propriul nume și brand, într-o piață de multe ori suprasaturată?
Răspunsul este unul simplu, însă pe care multe companii ce oferă servicii de optimizare SEO nu îl cunosc încă: Marketingul creativ, alături de PR-ul digital!
Atunci când observăm că o companie începe să domine canalele de social media, raspunde la întrebări sau postează pe Facebook, are conținut pe Youtube și, în general, se scaldă într-o lumină pozitivă, începem în mod natural să avem încredere în respectiva companie, indiferent de pozițiile din SERPs.
Practic, devine din ce în ce mai greu să "forțăm mâna" lui Google, iar spam-ul de linkuri, spam-ul pe diverse forumuri sau keyword stuffing-ul sunt practici care pierd teren rapid. În prezent, în termeni de optimizare SEO, este nevoie de conținut on-page de cea mai bună calitate, pe care utilizatorii chiar doresc să îl vadă și să îl citească. Orice spune o poveste, răspunde la o întrebare sau educă într-o oarecare măsură utilizatorul are potențialul de a genera un întreg proces viral, pe care Google îl ia în considerare. Acest lucru ajută la creșterea brand awareness-ului și, în consecință, are potențialul de a-ți crește cifra de afaceri!
În concluzie, fie că discutăm despre SEO tehnic, fie despre conținutul în sine al unui site, trebuie să luăm în calcul și componentele de PR și cele de marketing online, fără de care imaginea brandului ar stagna. Fie că vorbim de reclame pe Youtube, de campanii de promovare pe Facebook sau Instagram sau chiar de un simplu newsletter, este important să înțelegem că această apropiere față de un potențial client este un factor crucial, care poate face diferența dintre câștigarea unei poziții în pagina întâi de rezultate și pagina a doua!