Renault va opri producţia de automobile la o fabrică din Franța. În ce va fi transformată

Renault va opri producţia de automobile la o fabrică din Franța. În ce va fi transformată
Shutterstock

Renault va opri producţia de automobile la fabrica Flins de lângă Paris, pe care o va transforma în centru de cercetare, reciclare şi de reparaţii, până în 2024.

Măsura are rolul de a salva locurile de muncă full time de la această uzină, a anunţat miercuri grupul francez, transmite Reuters, citat de News.ro.

Constructorul auto francez, care înregistrează pierderi, a arătat că intenţionează să angajeze 3.000 de persoane la această unitate care va fi reconvertită, până în 2030. În caz contract, această fabrică ar fi fost în pericol de închidere, în condiţiile în care Renault se concentrează pe modelele cele mai profitabile şi reduce cheltuielile.

„Continuarea situaţiei actuale nu mai este posibilă, trebuie să fim lucizi”, a declarat preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, în timpul unei conferinţe de presă online, după o întâlnire cu sindicatele la Flins, avându-l alături pe directorul general Luca De Meo.

Renault, care avea probleme legate de profitabilitate şi vânzări şi înainte de impactul pandemiei de coronavirus, a anunţat în acest an renunţarea la 4.600 de locuri în de muncă în Franţa şi un plan de economii de 2 miliarde de euro.

Citește și
Dacia anunță că toate modelele sale noi începând din 2022 vor fi electrificate
Dacia anunță că toate modelele sale noi începând din 2022 vor fi "electrificate"
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Sindicatele au anunţat că propunerile lor pentru păstrarea unor activităţi de asamblare de maşini au fost respinse.

Compania va continua să fabrice modelul electric Zoe la fabrica Flins până în 2024, iar în paralel va începe noile activităţi. Acestea vor include reechiparea unor maşini, cum ar fi cele utilizate în leasing, crearea unui grup care va lucra la inovaţii în domeniul bateriilor pentru automobilele electrice şi reciclarea de componente auto.

Angajaţii vor fi reconvertiţi pentru aceste activităţi, a spus De Meo, fără să ofere detalii referitoare la buget.

Între cei 3.000 de angajaţi se vor afla şi lucrători ai fabricii de la Choisy-le-Roi, unde lucrează 260 de persoane, care va fi închisă. În prezent, la Flins lucrează 2.400 de lucrări permanenţi şi circa 1.400 de angajaţi temporari. Flins ar putea lucra şi pentru alte companii, ceea ce ar crea alte locuri de muncă, a mai spus De Meo.

Potrivit Renault, fabrica Flins ar putea fi dotată pentru a reechipa 130.000 de maşini pe an, până în 2030.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Renault ZOE a fost gazda unui concert Vunk exclusiv online transmis prin live streaming
Renault ZOE a fost gazda unui concert Vunk exclusiv online transmis prin live streaming

Renault România a organizat primul concert prin live streaming urmărit în mașină.

Dacia anunță că toate modelele sale noi începând din 2022 vor fi
Dacia anunță că toate modelele sale noi începând din 2022 vor fi "electrificate"

Mihai Bordeanu, director de marketing pentru Dacia în cadrul Grupului Renault, a afirmat, vineri, că modelele noi care vor fi lansate începând din anul 2022 vor avea şi opţiunea unei motorizări hibride.

Dacia Spring, primul model 100% electric, FOTO și VIDEO. Noi detalii tehnice
Dacia Spring, primul model 100% electric, FOTO și VIDEO. Noi detalii tehnice

Renault a lansat, joi, Dacia Spring, primul model 100% electric, un automobil de oraş spaţios și robust.  

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.