Apare o nouă companie de transport feroviar în România. Ce va prelua de la CFR

×
Codul embed a fost copiat

Din acest an, statul român va avea o nouă companie de transport feroviar. Anunțul a fost făcut de responsabilii din Ministerul Transporturilor.  

Societatea-Carpatică Feroviar va putea transporta armament, echipamente, ajutoare umanitare, materii prime sau combustibil. Practic va prelua activitatea CFR Marfă, operator care a acumulat datorii enorme, de aproape patru miliarde de lei. Înființarea noii companii a fost criticată de operatorii privați și de sindicate.

Noua companie, Carpatica Feroviar, va fi funcțională în următoarele șase luni, iar de anul viitor va putea transporta și marfă. Potrivit proiectului de hotârâre, transportatorul va juca atât un rol strategic, cât și unul comercial.

Practic, în situații de criză, cum ar fi în caz de război, pandemie, cutremur sau inundații, operatorul ar putea transporta produse petroliere, armament, medicamente, aparatură medicală, corturi, cărbune sau cereale. Pe parcursul războiului din Ucraina, CFR Marfă a jucat un rol strategic în transportul de bunuri. Anul trecut, o treime dintre vagoanele speciale au dus grâne ucrainene spre portul Constanța.

Ionuț Săvoiu, secretar de stat în ministerul Transporturilor: „În momentul în care are loc preluarea activității, practic, CFR Marfă se oprește, dar lucrurile sunt într-un calendar. Anul viitor vom avea o societate nouă de transport”.

Citește și
mitropolitul clujului
Mitropolitul Clujului a lucrat ani de zile la CFR. Dezvăluirile unui fost coleg despre ÎPS Andrei Andreicuț
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Noul transportator feroviar va cumpăra o parte dintre vagoanele și locomotivele care aparțin CFR Marfă și va face angajări.

Specialiștii susțin că prin înființarea unei noi companii statul va evita un eventual faliment al CFR Marfă. Operatorul a acumulat ani la rând datorii și trebuie să returneze, conform unei decizii a Comisiei Europene, un ajutor de stat de aproape patru miliarde de lei.

Daniel Apostolache, director CFR Marfă: Ajutorul de stat este dinamic pentru că penalitățile care ne sunt aplicate sunt aplicate continuu, nu sunt stopate penalitățile și pratic orice sumă care se plătește din plățile pe care le facem în mod direct sau din valorificare activelor, dar este o dinamică permanentă”.

La rândul lor, sindicatele i-au cerut ministrului să nu desfiinţeze CFR Marfă.

Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă: Pentru statul român era mai important să fi rămas CFR Marfă. Să se renegocieze cu Comisia Europeană şi să putem să discutăm despre un CFR Marfă care să rămână în piaţă, fiind brandul României”.

Critici au venit și din partea operatorilor privați care susțin că nu se justifică înființarea unei noi societăți. CFR Marfă are o cotă de piaţă de doar 31,8%, 8.700 de vagoane şi 270 de locomotive funcţionale. Din cauza restricțiilor de circulație și a infrastructurii feroviare, multe trenuri care transportă bunuri merg cu 17 km/oră.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Spor de noxe și spor de metrou pentru angajații Metrorex care lucrează în birourile de la etajul 9 al Palatului CFR
Spor de noxe și spor de metrou pentru angajații Metrorex care lucrează în birourile de la etajul 9 al Palatului CFR

Metrorex plătește sporuri de noxe și de metrou inclusiv angajaților săi de la birourile aflate la etajul 9 al Palatului CFR, arată un raport al Curții de Conturi. Conducerea companiei de stat și sindicatul încearcă acum să remedieze situația.

Mitropolitul Clujului a lucrat ani de zile la CFR. Dezvăluirile unui fost coleg despre ÎPS Andrei Andreicuț
Mitropolitul Clujului a lucrat ani de zile la CFR. Dezvăluirile unui fost coleg despre ÎPS Andrei Andreicuț

Mitropolitul Clujului, Andrei Andreicuț, a lucrat doi ani la CFR, înainte să dea admitere la Teologie și să urmeze apoi calea bisericească. Înalta față bisericească a fost inginer la Regionala CFR Cluj.

 

Scurgeri de benzină din vagoanele unui tren de marfă, în gara Drobeta-Turnu Severin. Intervenție de urgență a pompierilor
Scurgeri de benzină din vagoanele unui tren de marfă, în gara Drobeta-Turnu Severin. Intervenție de urgență a pompierilor

S-a dat alarma în gara din Drobeta-Turnu Severin, după ce angajații CFR au simțit miros de benzină în preajma unor vagoane pline cu combustibil.

Cum explică CFR Călători lipsa truselor de prim-ajutor din trenuri: „Nu poate să intervină nimeni în situații grave”
Cum explică CFR Călători lipsa truselor de prim-ajutor din trenuri: „Nu poate să intervină nimeni în situații grave”

În cazul unei urgențe în trenurile CFR, nu există nicio trusă de prim-ajutor. Un incident înregistrat recent trage acest semnal de alarmă.  

Accident șocant în Galaţi. O femeie a fost decapitată de tren la intrarea într-o staţie
Accident șocant în Galaţi. O femeie a fost decapitată de tren la intrarea într-o staţie

O femeie a fost decapitată de tren duminică, la intrarea în staţia CFR Barboşi din judeţul Galaţi, informează ISU Galaţi.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.