Veste mai putin buna in cazul sondei spatiale Rosetta: “modulul nu este ancorat de suprafata”. Cum va fi afectata misiunea

Succes al Europei, in lupta pentru cucerirea spatiului. Pentru prima data in istoria omenirii, un robot-laborator a aterizat pe suprafata unei comete, la 500 de milioane de kilometri departare de Pamant.

Totusi, dupa entuziasmul din primele momente, au aparut si primele semne de incertitudine. E posibil ca modulul de cercetare sa nu se fi ancorat de nucleul cometei, si sa nu-si poata duce misiunea la bun sfarsit.

“Philae ne vorbeste. Primim noi date care sunt analizate chiar acum. Am ajuns pe cometa!”, a raportat Stephan Ulamec, managerul general al misiunii.

Dupa o asteptare agonizanta de sapte ore, timp in care robotul s-a indreptat, in cadere libera, spre tinta sa, cometa "Ciuri", aterizarea s-a facut "lin", anunta, aseara, Agentia Spatiala Europena.

"Suntem primii care au reusit asta", a explicat Jean-Jaques Dordain, director general al Agentiei Spatiale Europene.

alge verzi virus
Savantii au descoperit un virus care ne reduce inteligenta. Locurile din Romania unde riscati sa va infectati
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

A fost incununarea unei aventuri spatiale fara precedent, inceputa in urma cu 20 de ani. Insa dupa bucuria si entuziasmul din primele momente, s-a strecurat indoiala.

"Vestea mai putin buna este ca harpoanele de prindere par sa nu fi fost activate. Asadar modulul nu este ancorat de suprafata", povesteste Stephan Ulamec, managerul general al misiunii.

Robotul are 100 de kilograme pe Pamant, dar cantareste doar un gram in spatiu. Imediat dupa ce s-a asezat pe nucleul cometei, atras de forta gravitationala exercitata de aceasta, ar fi trebuit sa se fixeze ferm prin doua harpoane.

In conditii ideale, robotul-laborator ar trebui sa functioneze pana in martie anul viitor, cand este condamnat "sa moara de caldura", din cauza apropierii cometei de Soare.

Misiunea sa este sa analizeze esantioane din nucleul cometei, care sa ne permita sa aflam mai multe despre originile sistemului nostru solar. Ne-ar putea ajuta chiar sa aflam cum au aparut apa si viata pe Terra.

De aceea, sonda care a dus modulul de cercetare pe orbita cometei se numeste Rosetta, la fel ca stela egipteana care l-a ajutat, candva, pe Champolion sa patrunda misterul hieroglifelor.

VIDEO Moment șocant în baschet! I-a dat un pumn unui fan chiar în timpul meciului cu Lakers
Ce a cumparat Google de la NASA pentru UN MILIARD de dolari.
Ce a cumparat Google de la NASA pentru UN MILIARD de dolari. "Vrem sa investim in explorarea spatiului"

O achizitie misterioasa a gigantului Google a aprins curiozitatea celor care stau toata ziua pe Internet

Suna ca o gluma, dar oamenii de stiinta americani au descoperit un virus care ii “prosteste” pe cei infectati

Eveniment astronomic care se produce o data la un milion de ani. O cometa va trece duminica foarte aproape de planeta Marte

O cometa deosebit de rapida are intalnire cu planeta Marte duminica seara. Un eveniment care se produce o data la un milion de ani.

Emmanuel Macron: Europa ar putea muri. Trebuie să arate că nu este niciodată vasală Statelor Unite

Preşedintele francez Emmanuel Macron a pledat joi pentru o apărare europeană mai puternică şi mai integrată.

Clotilde Armand a fost trimisă în judecată exact în ziua în care şi-a depus candidatura pentru un nou mandat la Sectorul 1

Potrivit News.ro, procurorii au decis, joi, trimiterea în judecată a primarului Sectorului 1, Clotilde Armand, care este acuzată de folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane.

Ce ar fi provocat gaura misterioasă care a apărut în oraşul prahovean Slănic. „Nimeni nu știe ce e dedesubt”

Este alertă la Slănic Prahova, după ce o stradă din centrul orașului a început să se surpe. Zeci de oameni din blocurile din apropiere au fost evacuați, iar circulația în zonă este oprită.