Studiu: bebelusii vor putea fi creati din celule recoltate de la doi adulti de ACELASI sex

fetus

Bebelusii vor putea fi creati, peste cel mult doi ani, din celule prelevate de la doi adulti de acelasi sex, permitand astfel cuplurilor homosexuale sa aiba proprii lor copii biologici, informeaza slate.fr.

Cercetatorii de la Universitatea Cambridge au demonstrat pentru prima data ca este posibil sa se obtina celule de ovocite si spermatice prin folosirea unor celule prelevate din pielea a doi adulti de acelasi sex.

O astfel de descoperire ar putea permite obtinerea unui bebelus din celule tegumentare, pentru cuplurile infertile din cauza unor boli, dar va deschide si noi posibilitati de procreere pentru cuplurile homosexuale, fara ca acestea sa mai fie obligate sa recurga la donarea de sperma si a unui ovocit, a precizat postul israelian i24 News.

Proiectul a fost finantat de o organizatie de caritate specializata in cercetari biomedicale, cu sediul la Londra, Wellcome Trust, si realizat in asociere cu un centru de cercetare israelian, Weizmann Institute of Science.

In trecut, cercetatorii au reusit sa aduca pe lume in laborator un soarece viu, creat din ovule si sperma obtinute din celule susa, dar pana in prezent nu a fost posibil ca astfel de rezultate sa fie obtinute cu esantioane umane, precizeaza Sunday Times.

romanca
The Economist a calculat anul in care se va naste ultima romanca. Brazilienii raman singuri pe Terra
Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

Comparand celulele obtinute in laborator cu celulele umane naturale prelevate de la fetusi avortati, cercetatorii au constatat ca celulele lor create artificial prezentau caracteristici identice cu celelalte.

Potrivit coordonatorului echipei israeliene, Jacob Hanna, metoda, ce vizeaza eliminarea infertilitatii cuplurilor, utilizand astfel de culturi celulare, ar putea fi pusa in aplicare peste cel mult doi ani.

Aceasta descoperire ridica insa evidente chestiuni etice, remarcate de altfel si de coordonatorul studiului, care spera ca metoda sa va permite persoanelor care au devenit infertile sa aiba totusi copii. De exemplu, noua tehnica ar putea fi folosita de barbatii care au suferit de leucemie in copilarie.

Pe langa cuplurile de acelasi sex, persoanele prea in varsta pentru a fi fertile ar putea dori la randul lor sa foloseasca noua metoda daca doresc sa devina parinti.

Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
A mers la spital cu dureri de burta si s-a intors pe jumatate femeie. Povestea ireala a unui barbat din China

Chen, un barbat din China, a avut parte de o veste neasteptata, dupa ce s-a dus la spital din cauza unor dureri de burta. In urma controlului, Chen a aflat ca are si organe de reproducere feminine.

Rata de fertilitate si cea de reproducere sunt din ce in ce mai mici, de la an la an. Cand se va naste ultima fata din Romania, dupa cele mai recente calcule.

Rusii si sexul. Rezultate surprinzatoare ale unui studiu fierbinte

Rusii, subiecti intr-un studiu despre viata intima, realizat de Centrul National de Reproducere Umana din Moscova, au scos la iveala un comportament cel putin surprinzator privitor la obiceiurile din dormitor.

Arma NATO care va tranzita România pentru a ajunge în Ucraina. MApN îi va asigura combustibilul

Între timp, apărarea Ucrainei suferă din cauza stocurilor tot mai mici de muniție. Un ajutor substanțial este pe drum din Finlanda, stat care a aderat la NATO anul trecut.

PSD și PNL s-au înțeles: Cătălin Cîrstoiu va fi candidatul comun al Coaliției la Primăria Capitalei

După aproape aproape ore de discuții, coliția de Guvernare a decis luni seară că medicul Cătălin Cîrstoiu este candidatul PSD-PNL pentru Primăria Capitalei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.