Oficial român ONU: Ne-am putea documenta propria extincție

Borneo
Getty

Mai avem la dispoziţie doar doi ani de zile pentru a concepe un acord de mediu, în caz contrar umanitatea ar putea fi prima specie dominantă care să-şi documenteze propria extincție, a precizat oficialul ONU, Cristiana Pașca Palmer, citată de The Guardian

Bioviersitatea însemnând varietatea vieţii pe Pământ.

"Pierderea biodiversităţii este un ucigaş silențions. Este un lucru diferit faţă de schimbarea climei, căreia oamenii îi simt efectele în fiecare zi. Cu biodiversitatea nu este foarte clar, dar până în momentul în care vom simţi ce se întâmplă, ar putea fi prea târziu", a declarat pentru The Guardian, Cristiana Pașca Palmer, ce are funcția de secretar executiv al Convenției ONU pe Biodiversitate.

Convenției ONU pe Biodiversitate este un tratat al cărui scop are rolul de a proteja bioviersitatea.

Incalzire globala
Încălzirea globală. Mai avem 12 ani pentru a evita o catastrofă. ”Acționați acum, idioților”

Foto: Zonă din pădure tropicală din Indonezia defrișată pentru a face loc culturilor de ulei de palmier

Potrivit oficialului, pentru semnarea unui acord atât de ambiţios, este nevoie de o presiune exercitată la nivelul tuturor guvernelor din partea propriilor populaţii. Iar scopul acordului menţionat de Cristiana Pașca Palmer ar fi acela de a proteja insectele, păsările, plantele şi mamiferele, apă curată şi de a asigura captarea carbonului.

Aceasta din urmă este o procedură prin care s-ar capta şi depozita dioxidul de carbon pe o durată îndelungată de timp, cu scopul reducerii încălzirii globale.

Foto: Plantaţie de palmieri din Borneo

Ce se estimează

Cristiana Pașca Palmer a spus că există, totuşi, speranţe. Ea a dat ca exemplu câteva specii din Africa care şi-au revenit (chiar dacă tendinţa generală este de declin), precum şi faptul că zona împădurită din Asia a crescut cu 2,5% (deşi a scăzut în alte regiuni).

Potrivit estimărilor însă, în următorii 30 de ani, se va accelera poluarea chimică şi situaţiile de specii invazive - adică specii care intra invadează habitatul deţinut în prealabil de alte vietăţi.

Foto: Cristiana Pașca Palmer (Sursa: Twitter)

De asemenea, până în 2050 se estimează că Africa îşi va pierde 50% din păsări şi mamifere, şi că pescăriile asiatice vor suferi un colaps datorită pescuitului excesiv.

"Numerele sunt compleșitoare. Sper să nu fim prima specie care să-şi documenteze extincția", a declarat Cristiana Pașca Palmer.

Un exemplu de distrugere a biodiversităţii sunt defrişările masive ale pădurilor tropicale ce au loc în Indonesia sau în Borneo.

Foto: Zonă defrișată din Indonezia pentru a face loc plantațiilor de palmieri

În aceste ţări pădurile tropicale sunt înlocuite de plantaţii de palmieri, cu scopul obţinerii uleiului de palmier. Acesta un produs frecvent întâlnit în numeroase alimente din Europa (inclusiv din Romînia), în cosmetice sau produse de curăţat.

Potrivit datelor oferite de rainforest-rescue.org, uleiul de palmier este şi cel mai utilizat tip de ulei vegetal.

NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
ASF a publicat noile tarife de referință pentru polițele RCA

Tariful mediu de referinţă pentru poliţa RCA este de 790 de lei în cazul persoanelor fizice, în creştere cu 4%

Temperatura la nivel global va crește cu 1,5 grade Celsius până în 2030 dacă emisiile de gaze cu efect de seră rămân la nivelul actual, se arată într-un raport al Programului Naţiunilor Unite pentru Mediu (UNEP), publicat luni.

Raport: Peste o treime din apele UE sunt contaminate cu mercur

Un procentaj de 40% din apele Uniunii Europene sunt contaminate cu mercur, ceea ce pune în pericol păsările, peştii, mamiferele şi sănătatea oamenilor, se arăta într-un raport al Agenţiei Europene de Mediu (AEM).

Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.