O noua specie umana va aparea pana in 2050 ca rezultat al noilor tehnologii si al selectiei naturale

Viitor, oameni, femeie, Terra

O noua specie umana va aparea pana in 2050 ca rezultat al noilor tehnologii, comportamentului si selectiei naturale, potrivit unui cercetator britanic.

Acesta sustine ca omul trece printr-un proces major de tranzitie evolutionara, in urma caruia va trai mai mult, potrivit dailymail.co.uk.

Cercetatorul britanic Cadell Last, de la Global Brain Institute, sustine ca omul trece printr-o "tranzitie evolutionara" majora, care, in mai putin de patru decenii, va face ca fiinta umana sa traiasca mai mult, sa aiba copii la varste mai inaintate si sa se bazeze pe inteligenta artificiala pentru a executa sarcini marunte.

Schimbarea evolutiva este atat de semnificativa, sustine Last, incat poate fi comparata cu evolutia de la maimute la primate si apoi la om.

"Deceniul al optulea sau al zecelea de viata al viitorului om va fi foarte diferit de cel al bunicilor nostri", a spus Last, care crede ca oamenii vor ajunge sa petreaca mult mai mult timp traind in realitati virtuale.

evolutia omului
Cum ar putea arata chipul uman peste 100.000 de ani. Simularile realizate de cercetatori. FOTO
Prețul eliberării Alinei Apostol din „gulagul” chinezesc. Fost deținut al regimului de la Beijing: „Cu chinezii trebuie să negociezi direct!”. Răspunsul Ministerului Justiției din România

Unii evolutionisti sustin ca oamenii vor ajunge sa traiasca, in mod obisnuit, pana la 120 si chiar 150 de ani, pana in 2050. Cadell Last crede ca oamenii viitorului vor ajunge la o maturitate sexuala mai tarziu, lucru care are legatura cu ceea ce expertii numesc teoria istoriei vietii, care incearca sa explice modul in care selectia naturala influenteaza evenimente cheie din viata unei fiinte, cum ar fi reproducerea.

Teoria sustine ca, odata cu cresterea volumului creierului, organismele au nevoie de mai multa energie si timp pentru a se dezvolta pe deplin si astfel se reproduc mai putin. Last crede ca astfel, in loc sa traiasca intens si sa moara tinere, fiintele umane vor ajunge sa traiasca mai "incet" si vor muri la varste tot mai inaintate.

"Societatea globala actuala este un dezastru total. Dar in perioadele de criza apar oportunitatile, iar apocalipsa poate fi de fapt o metamorfoza", a declarat Cadell Last pentru ziarul britanic Daily Mail.

"Cred ca urmatorul sistem pe care il va crea umanitatea va fi mult mai sofisticat, corect si bogat decat civilizatia curenta. Cred ca schimbarile vor fi comparabile cu diferentele dintre lumea noastra si civilizatia Evului Mediu", a mai spus cercetatorul.

"Ceasul biologic nu va exista pentru totdeauna", a explicat Last, care crede ca oamenii vor putea opri acest mecanism biologic folosind tehnologii din viitor.

Schimbarile au deja loc, scrie dailymail.co.uk, care precizeaza ca varsta medie la care femeile din Marea Britanie au primul copil a crescut constant, iar acum este de 29 de ani si opt luni.

In Statele Unite, doar 1% dintre copii erau nascuti de mame cu varsta de peste 35 de ani, in anii 1970. In 2012, acest raport a crescut la 15%.

"Pe masura ce tarile avanseaza din punct de vedere socioeconomic, tot mai multi oameni, in special femeile, au optiunea de a adera la reproducerea culturala", a adaugat Cadell Last.

Pe langa mai multi ani fara copii si posibilitatea de a beneficia de mai mult timp de relaxare, cercetatorul crede ca inteligenta artificiala va scadea nevoia societatii de slujbe cu calificare redusa.

Oamenii vor putea ajunge, de asemenea, sa petreaca mult timp in realitati virtuale. "Nu cred ca majoritatea oamenilor a inteles implicatiile acestei posibilitati", mai spune expertul.

Teoria lui Cadell Last a fost publicata in revista Current Aging Science, intr-un articol intitulat "Human Evolution, Life History Theory, and the End of Biological Reproduction".

Ce mesaj a transmis fotbalistul eliminat de Istvan Kovacs în Barcelona - PSG
Meduzele ar putea fi stramosul tuturor animalelor. Codul lor genetic are similaritati cu animalele

Pentru mult timp s-a crezut ca oamenii se trag din buretii de mare, insa noi studii genetice sugereaza ca dezvoltarea vietii inteligente a plecat de la creaturi asemanatoare meduzelor.

Aratam diferit fata de stramosul nostru direct homo sapiens si asta o stim cu totii. Incepand de acum 800.000 de ani si pana acum 200.000 de ani, de exemplu, schimbarile climatice rapide au determinat modificarea creierului si craniului la om.

O
O "greseala" produsa acum 500 de milioane de ani ar fi dus la aparitia speciei umane

Oamenii de stiinta au descifrat inca o enigma a evolutiei umane, care confirma ipoteza privind evolutia speciilor: oamenii au aparut in urma unei “greseli” genetice.

Politico:
Politico: "Ucraina se îndreaptă spre înfrângere". Marile atuuri pe care Putin le are în lupta pentru victorie

Întrebați un soldat ucrainean dacă mai crede că Occidentul va sta alături de Kiev "atât timp cât va fi nevoie".

Gafă rușinoasă a lui Marcel Ciolacu în Qatar. Premierul a încurcat „lecția” cu „erecția”. VIDEO

Marcel Ciolacu a făcut o gafă jenantă în timpul unor declarații de presă susținute în Qatar. Deși avea discursul scris, premierul s-a încurcat și în loc de „lecție” a pronunțat... „erecție”.

Explozie puternică într-un bloc din Craiova. Fațada s-a prăbușit. A fost activat Planul Roșu. O femeie a murit | FOTO

O explozie de proporții a avut loc, miercuri, în municipiul Craiova. Deflagrația a fost atât de puternică încât fațada blocului s-a prăbușit.