NASA si Agentia Spatiala din Japonia au lansat un satelit meteorologic de pe centrul spatial Tanegashima

NASA

NASA si Agentia Spatiala din Japonia (JAXA) au lansat, in jurul 17:00 GMT (ora 20:00) a Romaniei un satelit meteorologic de noua generatie, menit sa ofere informatii privind caderile de precipitatii si ninsoare.

UPDATE 20:47 Din primele informatii, lansarea a fost una de succes.

Imagini LIVE din timpul lansarii au putut fi urmarite AICI.

Satelitul, GPM, va prelua date de la numerosi alti sateliti si va produce masuratori globale din spatiu privind caderile de precipitatii si ninsoare.

GPM va oferi estimari globale ale conditiilor meteo la fiecare trei ore. Datele oferite de satelit vor fi analizate de cercetatori pentru a studia fenomene precum incalzirea globala, schimbarile climatice, inundatiile, secetea sau formarea uraganelor.

NASA
O tara scufundata in intuneric. Cum arata Coreea de Nord, vazuta noaptea din spatiu
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

Satelitul GPM va orbita la o distanta de 407 kilometri de Pamant.

NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
NASA a anuntat ca a descoperit 715 exoplanete noi

NASA a anuntat miercuri descoperirea a 715 noi exoplanete - planete aflate in afara Sistemului nostru Solar -, gratie telescopului spatial Kepler, informeaza AFP.

Cine a stins lumina? NASA a facut publica o imagine in care arata cat de intunecata este noaptea Coreea de Nord, fata de China sau vecinii de la sud, totul surprins de pe Statia Spatiala Internationala.

Furtuna de zapada din SUA a anulat 6000 de zboruri. NASA a ilustrat un fenomen meteo, nemaiintalnit de 30 de ani

Dupa ce furtuna a maturat sudul Statelor Unite, ploaia inghetata si ninsorile afecteaza acum estul si nord-estul.

Analiștii militari, despre răspunsul Israelului la atacul cu drone de sâmbătă: „Limitat și strict simbolic”

Limitat și strict simbolic, așa califică experții răspunsul Israelului la atacul iranian de sâmbătă. Acțiunea a vizat o bază militară de lângă Isfahan. în vecinătatea unor instalații nucleare.

Cîrstoiu, întrebat dacă Ciolacu şi Ciucă i-au cerut să se retragă: Nici vorbă. Probabil că va fi o discuţie luni

Candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei, Cătălin Cîrstoiu, a negat informaţiile că liderii coaliţiei, Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă, i-au cerut să se retragă din cursă, dar a precizat că va avea o discuţie cu aceştia, probabil luni.

Furtuna Renata continuă să facă ravagii în România. În nordul țării a nins viscolit și se circulă în condiții de iarnă

Un nou episod de vreme rea, cu grindină și polei, îi pune în dificultate pe șoferi. Un bărbat și-a pierdut viața într-un accident produs în județul Sibiu.