Dumitru Prunariu: Adepții teoriei „Flat Earth” mi-au cerut să le vorbesc oamenilor despre cât de plat este Pământul

Singurul cosmonaut din istoria României, Dumitru Prunariu, a sărbătorit 41 de ani de la zborul său în spațiul cosmic.

Fostul ofițer din aviația militară, acum în vârstă de 70 de ani, i-a încurajat pe cei 16 români care aspiră să devină cosmonauți, aflați în procedură de selecție la Agenția Spaţială Europeană.

Reporter: „Vă vine să credeţi că în secolul acesta mai sunt oameni care cred că Pământul e plat?”
Dumitru Prunariu, fost cosmonaut: „Nu îmi vine să cred dar mi s-a dovedit că există. Am fost abordat de asociaţii de felul acesta care au vrut să mă facă membru în ele şi să le vorbesc oamenilor despre cât de plat este Pământul. Am crezut că nu sunt normali. Oamenilor, am zburat în jurul Pământului!”

Dumitru Prunariu este singurul român care, în urmă cu mai bine de patru decenii, a ajuns pe o stație orbitală, unde a stat peste o săptămână.

Puterea clanului Corduneanu. Liderul decedat al grupării a fost anchetat pentru trafic de droguri, cămătărie, trafic de persoane și acte de violență, dar condamnat doar pentru „spionarea soției”

Dumitru Prunariu: „Aveam program 8 ore somn 8 ore activitate ştiinţifică. Atunci când am zburat eu aveam saci de dormit pe care îi fixăm, de exemplu, pe tavanul staţiei orbitale. Acum există nişte cabine speciale."

La experienţa din spațiul cosmic visează alți 16 români, care au intrat în ultimele etape de selecție la Agenția Spațială Europeană. Dumitru Prunariu știe foarte bine ce îi așteaptă la probe.

Dumitru Prunariu: „Pregătirea profesională trebuie să fie bună, pentru că acolo trebuie să facă experimente, diferite sarcini trasate de instituţii care sunt la un nivel înalt.”
Reporter: „Spuneți ca pe unii îi ştiţi. Erau piloţi de vânătoare?”
Dumitru Prunariu: „Nu. S-au înscris dar nu au fost selecţionaţi. Se pare că ESA are nevoie de oameni de ştiinţă, de tineri din anumite domenii, medicină, tehnologie.”

Ultima dată, instituţia europeană a organizat o selecţie pentru astronauți în anul 2009, iar dintre cei 1.800 de candidaţi înscrişi atunci au rămas doar 6.

NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
„Un incendiu subacvatic” masiv se întâmplă în oceane. Experții avertizează întreaga omenire

Lumea se confruntă cu un episod masiv de albire a coralilor din cauza temperaturilor record ale oceanelor, a avertizat luni Administraţia Naţională Oceanică şi Atmosferică a SUA (NOAA), informează AFP.

Inversarea procesului de îmbătrânire ar putea fi posibila. Ce spun oamenii de ştiinţă

Un tip de grăsime care se acumulează odată cu îmbătrânirea ţesuturilor poate fi inversată prin exerciţii fizice, au descoperit oamenii de ştiinţă într-o nouă cercetare publicată vineri.

Afinele sunt, de fapt, roșii. Motivul neașteptat pentru care le vedem albastre

Afinele sunt, de fapt, de o culoare roșu aprins, dar noi le vedem albastre datorită unor nanostructuri din stratul lor ceros care împrăștie lumina albastră și ultravioletă, arată un studiu recent. Mai mult, păsărilor le par de-a dreptul ”fosforescente”.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a sărit în aer blocul din Craiova. Deflagrația a rupt pereții

O persoană a murit și trei au fost rănite în explozia care a distrus un bloc din Craiova. Deflagrația a rupt pereții, iar o parte din primul etaj s-a prăbușit.

Arma folosită în premieră de americani pentru a doborî rachete iraniene este prezentă și la baza de la Deveselu

Navele de război ale Marinei SUA au folosit un interceptor de rachete pentru prima dată în luptă în weekend, în timp ce apărau Israelul de un atac iranian fără precedent, scrie Business Insider.

Românii blocați în Dubai acuză că au fost lăsați de izbeliște de birocrații plătiți din banii tuturor. „Ne-au cam jecmănit”

Sute de români blocaţi de marţi în Dubai după inundațiile istorice care au lovit Emiratele Unite Arabe au început să sosească în țară.