Descoperire extrem de importanta in Africa. O noua specie umana ar putea fi "puntea de legatura" intre primate si oameni

Ultimul update: Duminica 13 Septembrie 2015 07:06
Data publicarii: Joi 10 Septembrie 2015 12:29
Schelet - ELIFE

Oamenii de stiinta au descoperit o noua specie asemanatoare omului intr-un sistem de pesteri subterane, in Africa de Sud

Sursa foto: Elife

Conform BBC News, descoperirea celor 15 schelete, care nu sunt in intregime, este cea mai mare de acest fel din Africa. Cercetatorii afirma ca acest eveniment va schimba ideea noastra despre stramosii omului.

Studiile, care au fost publicate in revista Elife, indica faptul ca acesti indivizi erau capabili de un comportament ritualic. Aceasta specie, care a fost numita "naledi" a fost clasificata in ramura Homo, de care apartine omul modern.

Oamenii de stiinta nu au reusit deocamdata sa afle in urma cu cati ani au trait aceste creaturi, insa profesorul Lee Berger, care conduce echipa de cercetatori, a declarat pentru BBC News ca ar putea fi primii din specia noastra (Homo) si ca este posibil sa fi trait in Africa in urma cu 3 milioane de ani.

La fel ca toti cei care lucreaza pe teren, profesorul Berger se fereste sa foloseasca termenul "veriga lipsa", insa sustine ca "naledi" ar putea fi "puntea" intre primatele bipede mult mai primitive si oameni.

La randul sau, profesorul Chris Stringer de la Natural History Museum a declarat ca avem de-a face cu "o foarte importanta descoperire".

"Ceea ce vedem este ca sunt tot mai multe specii de creaturi, ceea ce sugereaza faptul ca natura a experimentat pe evolutia omului, ceea ce a a dus la aparitia a 7 diferite tipuri de creaturi asemanatoare omului, in paralel, in diferite parti ale Africii. In final, numai una a supravietuit si ne-a lansat pe noi", a spus el pentru BBC.

Schelet - ELIFE Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer