Ads by INTERNET PROTV
ultimele stiri
«
»

Cercetatorii au descoperit o noua specie de paianjen gigantic, din familia tarantulelor. Cat de periculos este veninul sau

paianjen urias

O ganganie gigantica a fost gasita intr-o pestera din Mexic, uimindu-i pe entomologi prin dimensiunile sale.

Paianjenul poate atinge si 23 centimetri in diametru si a fost gasit de entomologii americani intr-o pestera din lantul muntos Sierra Cacachilas, in regiunea Baja California din Mexic. Botezat Califorctenus Cacachilensis, el a fost vazut prima data in 2013 de ehipa condusa de entomologul Jim Berrian, insa abia acum descoperirea noii specii a fost oficializata

"Prima data cand am vazut acesti paianjeni am fost foarte impresionata de marimea lor", spune Maria Luisa Jimenez, cercetator la Centro de Investigaciones Biológicas del Noroeste. "In toata carirera mea nu am mai vazut un paianjen atat de mare".

Paianjenul are capul si picioarele de culoarea cafelei si abdomenul galben, iar savantii spun ca seamana cu "paianjenul brazilian ratacitor" – una dintre cele mai periculoase specii - si face parte din familia tarantulelor. Muscatura sa nu este fatala, desi are colti extrem de mari pentru dimensiunile sale si se deplaseaza foarte rapid.

In ciuda taliei sale, Califorctenus Cacachilensis nu este insa cea mai mare vietate de acest fel, primul loc pe podium fiind ocupat de Heteropoda maxima, descoperit in Laos in 2001 si ale carui picioare pot ajunge si la 30 de centimetri.

Sursa: Smithsonian.com, Data publicarii: 26 Aprilie 2017