A baut 730.584 de litri de urina reciclata. Povestea incredibila a astronautului care a stat 1 an de zile in spatiu

Ultimul update: Joi 03 Martie 2016 07:12
Data publicarii: Luni 29 Februarie 2016 14:24
Scott Kelly Instagram

Astronautul Scott Kelly, americanul care a petrecut cea mai lunga perioada de timp in cosmos, a marturisit ca este nerabdator sa se intoarca pe Pamant, la 2 martie, dupa 340 de zile la bordul Statiei Spatiale Internationale.

Asigurand ca se simte bine ''din punct de vedere psihologic'', cosmonautul de 52 de ani a afirmat este ''destul de in forma'', suferind doar de unele mici probleme legate de microgravitatie, la fel ca si in timpul precedentei sale misiuni pe ISS. El a facut aceste declaratii intr-o conferinta de presa transmisa in direct, joi, de televiziunea de la NASA.

Microgravitatia creste cantitatea de fluid cefalo-rahidian din jurul nervului optic, afectand astfel vederea. In plus, lipsa gravitatiei duce la reducerea masei musculare si a densitatii osoase.

In pofida acestor probleme, Scott Kellly a sustinut ca este incantat sa traiasca si sa lucreze in spatiul cosmic, unde a stat aproape un an de zile pentru a studia, impreuna cu colegul sau rus Mikhail Kornienko, de 55 ani, efectele biologice si psihologice ale misiunilor cosmice indelungate.

Pentru aceste cercetari, efectuate in vederea unor viitoare zboruri cu echipaj uman catre planeta Marte, la orizontul anilor 2030, NASA a apelat si la Mark Kelly, fratele geaman al lui Scott Kelly. Fost astronaut el insusi, Mark Kelly a facut parte din mai multe misiuni la bordul ISS.

Recordul in materie de timp petrecut in spatiu este detinut, pana in prezent, de cosmonautul rus Valeri Poliakov, care a activat peste 14 luni la bordul fostei statii spatiale Mir, in 1995.

Scott Kelly si Mikhail Kornienko vor reveni pe Terra cu o capsula ruseasca Soyuz in data de 2 martie, aterizarea fiind programata la ora 04.27 GMT, in Kazahstan.

Misiunea lui Scott Kelly in cifre
► 10.944 de rasarituri si apusuri
Statia Spatiala Internationala face un tur al pamantului la fiecare 90 de minute. Asta inseamna ca Scott Kelly a prins, in total, 10.944 de rasarituri si apusuri.

► 730.500 litri
Aceasta este cantitatea aproximativa de urina si transpiratie reciclata pe care Scott Kelly a consumat-o, potrivit Nasa. Apa este grea si nu poate fi transportata in spatiu, motiv pentru care este mereu reciclata.

► 400 de experimente
Scott Kelly a lucrat, timp de un an, la peste 400 de exprimente pe Statia Spatiala Internationala care urmaresc sa vada cum se comporta diferite organisme umane intr-un spatiu cu zero gravitatie. Domeniile vizate au fost biologia, fizica si sanatatea. Insa cel mai important experiment a fost chiar el - odata ce va ajunge inapoi pe Pamant, astronautul va fi studiat cu mare atentie.

► Peste 700 de poze postate din spatiu, 859.000 de followeri pe Instagram, 900.000 de followeri pe Twitter

Zi de zi, Scott Kelly a postat imagini extraordinare surprinse de pe Statia Spatiala Internationala. El a creat si un hashtag special - #EarthArt - pentru imaginile in care natura dovedeste ca este cea mai buna sursa de arta.

Vezi si: Cele mai spectaculoase imagini cu Pamantul, publicate pe Instagram de un astronaut. Cum se vede rasaritul soarelui din spatiu

Scott Kelly Instagram Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: StirilePROTV

Greseala facuta de astronautul britanic de pe Statia Spatiala International.

Greseala facuta de astronautul britanic de pe Statia Spatiala International. "Alo, Pamantul?"

Mașini electrice, Brașov