Proteste cu peste 50.000 de transportatori în toate marile orașe și în fața Guvernului

Ultimul update: Miercuri 06 Decembrie 2017 11:21
Data publicarii: Miercuri 06 Decembrie 2017 11:11
Categorie: Social
Proteste TAXI

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) a obținut autorizație pentru organizarea unor proteste, pe 13 decembrie în București și în toate marile orașe din țară.

De asemenea, pe 20 decembrie 2017, zecvi de mii de mașini vor veni din țară în București, pentru un miting în fața Guvernului, ”în vederea respectării legislației în vigoare”.

Transportatorii rutieri subliniază faptul că nu vor facilități sau bani în plus, ci ”doar respectarea legilor”.

Ei reamintesc faptul că Ordonanța 34 din 2010 ar fi trebuit să elimine pirateria din transporturi, însă după numai câteva luni de la adoptarea acesteia, parlamentarii au modificat-o, astfel încât să nu se mai poată aplica.

Mai mult, în anul 2015, a fost introdusă în lege sintagma „în mod repetat”, astfel încât organismele de control nu pot aplica legea decât dacă demonstrează că cei prinși în trafic au mai făcut transport ilegal de persoane și nu sunt la prima abatere.

Reacția Uber după că Firea a spus că în București vor circula doar taximetre licențiate

Ei afirmă că acest lucru elimină, practic, posibilitatea de a interveni pentru eliminarea pirateriei din transportul rutier.

Transportatorii mai susțin că nu există interese politice în organizarea acestor proteste, ci este vorba doar de respectarea legii.

Îi amintim premierului Mihai Tudose că este garantul respectării legii în România și îi cerem să rezolve de urgență această situație. În caz contrar, taximetriștii și trasportatorii rutieri de persoane vor ieși în stradă, în București și în marile orașe, pe 13 decembrie, iar dacă nici atunci nu se va respecta legislația în vigoare, pe data de 20 decembrie vor veni toți transportatorii în Capitală, pentru un miting de amploare, în Pița Victoriei” - se arată într-un comunicat de presă al organizației COTAR.

Transportatorii sunt nemulțumiți de concurența unor firme de ”car sharing” precum UBER sau Taxify.

Nu vrem ca datele 13 sau 20 decembrie să rămână în istorie, având în vedere numărul mare de nemulțumiți care ni s-ar putea alătura la acțiunea de protest din fața sediului Guvernului. În București sunt 10.260 de licențe de taxi, la care se adaugă încă 60.000 din celelalte orașe ale țării, 40.000 de operatori de curse regulate și circa 20.000 de transportatori de colete, piratați și ei de aceleași platforme. Dacă luăm în calcul faptul că UBER și alte firme nelicențiate și neautorizate au trecut deja la transport de marfă și colete, toate aceste domenii de activitate vor fi grav afectate.

Nu înțelegem cum unii trebuie să respecte prevederile legale, în timp ce alții își pot desfălura activitatea în ilegalitate. În urma întâlnirii pe care am avut-o luni, 4 decembrie, cu Primarul General, Gabriela Firea, Primăria Capitalei a răspuns în modul cel mai firesc solicitărilor noastre care exprimă cerințele transportatorilor autorizati: eliminarea concurenței neloiale, practicate prin sistemele de aplicații online ce oferă servicii ilegale de taximetrie. Primarul General ne-a garantat că vor fi luate toate măsurile legale, astfel încât legislația de specialitate în vigoare să fie respectată de toți cei care practică activitatea de taximetrie, transport persoane în Capitală”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Din moment ce în România nu se poate deschide un simplu chioșc fără respectarea prevederilor legale, tot în România este amendat orice amărât care își vinde zarzavaturile la colț de stradă, dar peste 8.000 de șoferi UBER pot face taximetrie nelicențiată doar în București, deși numărul de licențe de taxi e limitat la 10.260, nu înțelegem de ce această activitate ilegală nu este oprită de autorități, pentru că se știe foarte bine cine este în spatele acestor afaceri. Cum își permite UBER să spună că mii de șoferi pot obține venituri în plus? În baza căror legi și autorizări sunt obținute? Nu sunt respectate prevederile Codului Fiscal. Zecile de mii de autoturisme care practică activitatea de transport persoane prin intermediul acestor aplicații – UBER, TAXI FY, BLA BLA CAR etc. - nu sunt licențiate și autorizate, iar șoferii nu au atestat. Nu fac ITP din 6 în 6 luni și nu respectă prevederile legale din domeniu. Mai mult: 25% din veniturile ilicite obținute rămân în Olanda și sunt purtătoate de taxe, impozite și TVA. De ce nu vor să se autorizeze în România? La aceste întrebări, reprezentanții acestor platforme ori nu au răspuns, ori răspunsurile lor nu au avut nicio legătură cu întrebarea pusă.

Le amintim reprezentanților firmei UBER și susținătorilor lor că protestele împotriva companiei nu s-au organizat doar în România, ci în toate țările în care această companie face același lucru: încalcă legislația, nu plătește taxele și impozitele conform legilor în vigoare, nu lucrează cu șoferii conform legislației muncii, face concurență neloială, iar activitatea nu poate fi controlată sau sancționată, deși toate celelalte firme care respectă legea sunt și controlate și sancționate. Dacă ar fi nefondate acuzațiile, de ce ar protesta absolut toți taximetriștii din toate țările în care își desfășoară activitatea firma UBER? Dacă am face și ni același lucru și am renunța la respectarea legii, ar fi mulțumite autoritățile că nu vom mai aduce 4,7% din PIB? În luna august, primarul Londrei a luat decizia de a retrage licenţa UBER, pentru a respecta legislaţia britanică. Furnizarea unui serviciu inovator nu trebuie să fie în detrimentul siguranței și securității clienților, a companiilor licenţiate”, a declarat primaurl Londrei.

În acest context, cerem Primului Ministru, organelor de control abilitate să ia măsurile necesare pentru A SE APLICA LEGEA, pentru a împiedica activitatea ilegală a acestor firme care fac de fapt transport de persoane nelicențiat, venituri ilicite, fraudă fiscală, concurenţă neloială transportatorilor autorizaţi din România.” - se mai arată în comunicatul transportatorilor.

Ei avertizează că primul protest va avea loc pe 13 decembrie și îi cer premierului Tudose să ”reflecte” la această situașie, astfel încât să nu se treacă și la pasul următor: un protest în fața Guvernului, ”cu peste 70.000 de transportatori din toată țara, pe 20 decembrie”.

 

Proteste TAXI Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: Pro TV

PNL București: Interzicerea Uber ascunde interese mari ale unui grup de apropiaţi ai primarului Firea

PNL București: Interzicerea Uber ascunde interese mari ale unui grup de apropiaţi ai primarului Firea

Reacția Uber după că Firea a spus că în București vor circula doar taximetre licențiate

Reacția Uber după că Firea a spus că în București vor circula doar taximetre licențiate

Firea: ”În București vor circula doar taximetre licențiate, conform legii”. Reacția Uber

Firea: ”În București vor circula doar taximetre licențiate, conform legii”. Reacția Uber

Taximetristii din Madrid s-au revoltat impotriva companiei Uber. A fost nevoie de interventia politistilor

Taximetristii din Madrid s-au revoltat impotriva companiei Uber. A fost nevoie de interventia politistilor

elevi la scoala

Serbările de iarnă din școli și grădinițe ar putea fi anulate

Târg gastronomic organizat de elevii din Mioveni pentru colegii nevoiași

Conflict violent la intrarea în Spitalul din Botoșani

Acuzată de moartea unei fetiţe de 5 ani, o doctoriţă din Oradea a fost condamnată la închisoare

LOTO 6/49. Numerele extrase duminică, 10 decembrie 2017

Bazarul de Crăciun: expații au scos la vânzare produse tradiționale în scopuri caritabile

Roman, traditie, mesteri

Carpete din lână, goblenuri și opinci. Program național de promovare a tradițiilor românești

Planul unor profesori voluntari de a le preda, creativ, geografie și istorie, elevilor

O cruce de argint veche de 350 de ani a fost furată dintr-o biserică monument istoric

5 bombe de aviaţie din Al Doilea Război Mondial au fost descoperite pe un șantier

Turmă de mistreți surprinsă de camere într-un cartier din Săcele

Tânărul împușcat de un polițist la Sângeorz-Băi era certat cu legea de la 16 ani