Ce reclamatii au romanii care si-au cumparat produse online. "Cand imi spuneam numele, imi inchideau telefonul"
Fiti extrem de precauti atunci cand faceti cumparaturi online. Peste 3 mii de romani au facut reclamatii oficiale si se plang de calitatea anumitor magazine.
Oamenii spun ca au primit alte produse decat cele comandate, ori ca s-a depasit cu mult termenul de livrare.
Clientii sunt nemultumiti din cauza intarzierilor, unele produse ajungand la ei dupa cateva luni. Altii reclama insa comportamentului ostil al comerciantilor.
''Imi raspundeau foarte urat, cand imi spuneam numele mi se inchidea instant telefonul, deja trecusera 3 luni si jumatate. Nu mi se pare normal sa fie asa bataie de joc, sa nu sune nimeni inapoi, sa nu vorbeasca nimeni pe un mail.. ", a spus o clienta, Oana Rosu.
Si nu este un caz singular. Reprezentantii ANPC confirma ca aud zilnic astfel de nemultumiri. Oamenii reclama calitatea obiectelor, dar si faptul ca nu pot sa le schimbe.
"In acest moment suma nu mi-a fost returnata, firma nu a raspuns la nicunul dintre mesajele mele de anul acesta, nu pot fi contactati telefonic...", este una dintre plangerile primite de ANPC.
Se intampla asta pentru ca volumul de tranzactii la distanta, adica online sau prin telefon, a ajuns in 2014 la 800 de milioane de euro. Asadar, sunt tot mai multe comenzi, dar si magazine. Dar si pentru ca oamenii nu stiu ce drepturi au.
Legea europeana spune clar, puteti deschide orice colet la livrare, fara taxe suplimentare, iar vanzatorul este obligat sa va inlocuiasca marfa, daca nu sunteti multumiti. Mai mult, puteti sa va razganditi timp de 2 saptamani si sa returnati produsele comandate, indiferent daca le-ati folosit sau nu, si aveti dreptul sa primiti inapoi suma integrala.
"Una vedem la televizor si una ne este prezentata si altceva cand deschidem pachetul. Romanii si europenii trebuie sa cunoasca ordonanta 34, care spune ca orice produs achizitionat la distanta poate fi returnat in 14 zile, fara sa invoci un motiv", spune Marius Dunca.
Potrivit ANPC, numarul reclamatiilor s-a triplat intr-un singur an.