"Clientul misterios", modalitatea patronilor de a-şi verifica angajaţii

×
Codul embed a fost copiat

Oamenii ajung să renunţe la anumite tipuri de servicii, din cauza comportamentului celor care îi servesc. 8 din 10 angajaţi ai magazinelor de încălţăminte şi îmbrăcăminte din România nu oferă consultanță clienţilor.

9 din 10 ospătari nu-i întreabă dacă sunt mulţumiţi de mâncare şi 60 la sută din reclamaţiile făcute de români la hoteluri nu sunt rezolvate, după cum arată un studiu.

Conştienţi de probleme, unii patroni angajează un "spion sub acoperire", care merge în inspecţie pe teren.

"- M-ar interesa o cameră în perioada 5-7 iunie şi aş vrea să ştiu dacă aveţi disponibil.

- Prindeţi vineri şi sâmbăta şi se percepe 40 la sută pentru zilele de weekend.

Citește și
Telefon
Un milion de romanii fac banking online. Dupa computer, urmeaza telefonul
Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

- Care e preţul pe noapte?

- Imediat, o secundă."

După un minut şi jumătate de aşteptat la telefon clientul misterios primeşte şi răspunsul, însă unul care-l bagă şi mai rău în ceaţă:

"- 400..a, 230 e cazarea pe zi, cu 40 la sută prindeţi două nopţi în weekend, 644, deci aveţi două camere cu două mic dejun.

- Cum două? O cameră."

O altă locaţie, o altă problemă. O recepţioneră a închis de patru ori telefonul pentru a merge să ceară informaţii de la o altă colegă.

Mai mult, studiile arată că 80 la sută dintre angajaţi nu vin de bunăvoie să ofere consultanţă. Situaţia se repetă şi în magazine.

Margem mai departe şi intrăm în restaurante, unde dăm nas în nas cu ospătari nepregătiţi.

MARIA TÂRCOLEA, patron restaurant: "Avem o grămadă de reviewuri proaste din cauza angajaţilor pentru că stau, nu se duc la timp, sunt aroganţi, se înţeleg cu bucătarul şi dacă nu au chef să gătească ceva spun că nu mai au produsul respectiv, îşi fac ei reguli."

Uneori companiile investesc mii de euro în serviciul de "mistery shopping" pentru a afla ce îmbunătăţiri au de făcut ca să-şi fidelizeze clienţii.

ANA CRECIUN, manager: "Am ales acest concept şi am investit în el pentru a fi mai aproape de clienţi, pentru a deveni mai buni, cu ajutorul lui putem afla unde putem să îmbunătăţim şi ce am putea schimba."

Specialiştii susţin că pentru a rezolva aceste probleme, patronii trebuie să pună accent pe recompensarea performanţelor angajaţilor şi nu pe intimidarea lor.

Articol recomandat de sport.ro
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Citește și...
Hoteluri care va pot strica toata vacanta. Ce gasesc in camera turistii care platesc 120 lei/noapte
Hoteluri care va pot strica toata vacanta. Ce gasesc in camera turistii care platesc 120 lei/noapte

Promisiuni peste promisiuni, servicii putine si de proasta calitate, clienti pacaliti. Pe toate le gasim, de multe ori, in turismul romanesc.

Un milion de romanii fac banking online. Dupa computer, urmeaza telefonul
Un milion de romanii fac banking online. Dupa computer, urmeaza telefonul

Cei mai fericiti clienti sunt cei care nu stau niciodata la coada. Au invatat in sfarsit lectia bancile, care ofera numeroase servicii prin internet.

Recomandări
Opoziția austriacă, despre Schengen: Poziția guvernului austriac faţă de extinderea Schengen este ruşinoasă
Opoziția austriacă, despre Schengen: Poziția guvernului austriac faţă de extinderea Schengen este ruşinoasă

Opoziţia guvernului Austriei faţă de extinderea spaţiului Schengen prin includerea României şi a Bulgariei este ruşinoasă, incorectă şi ineficientă, a declarat Walter Baier, cap de listă al Partidului Stângii Europene. 

Putin, despre alegerile din Rusia: „O campanie electorală civilizată și în deplină concordanță cu legile”
Putin, despre alegerile din Rusia: „O campanie electorală civilizată și în deplină concordanță cu legile”

Vladimir Putin și-a sărbătorit luni seară victoria electorală în Piața Roșie, înțesată de ruși. Liderul de la Kremlin a marcat cu o baie de mulțime și împlinirea a zece ani de la anexarea ilegală a Crimeei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri
Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.