Ministrul Drulă, după ce 30 de copii au rămas în câmp cu trenul: ”E posibil să se mai întâmple”

×
Codul embed a fost copiat

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a încercat să prezinte explicații, vineri, după întârzierile uriașe care s-au înregistrat pe calea ferată în ultimele zile.

Declarațiile ministrului Transporturilor au fost transmise LIVE pe www.stirileprotv.ro și pe pagina de Facebook a Știrilor Pro TV!

Cel mai recent caz este legat de cel al copiilor care au rămas blocați în câmp, timp de mai bine de 9 ore.

În cele 29 de ore, cât a durat drumul chinuitor, într-o căldură insuportabilă, pasagerii au primit de două ori câte un corn și o sticlă cu apă.

Citește și
CFR tren câmp
După ce a pus un jurnalist să găsească soluții pentru oamenii rămași cu trenul în câmp, directorul CFR revine cu explicații
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Ministrul a fost întrebat de jurnaliști de ce nu s-a apelat la ISU sau Jandarmerie, să aducă autocare, să-i ducă pe acei copii aproximativ 30 de kilometri.

Răspunsul ministrului Transportului a fost... pe lângă întrebare.

”Mulțumesc pentru întrebare. Situația trenului 1991 de ieri, care a fost foarte prezent în presă, este o situație nefericită, pe care am spus de ieri că o regret nespus și eu. Ca responsabil, până la urmă, în domeniul ăsta, îmi cer scuze pentru această situație. Am cerut CFR Călători un raport detaliat despre cum se pot îmbunătăți procedurile în astfel de situații.

Cauzele acestui blocaj major au fost acel accident. Și cauzele acelui blocaj de ieri a fost acel accident, iar pentru acest tren furtuna din zona București care a afectat foarte tare traficul ... Raportul acesta îl voi primi. S-a încercat în tot cursul nopții restabilirea circulației de către cei de la CFR S.A., care nu sunt călători, sunt altă companie, este CFR Infrastructură. Și s-a reușit abia spre dimineață acest lucru” - a declarat Drulă.

Ce este mai rău pentru călătorii CFR este că aceste situații se pot repeta în România, a avertizat ministrul Transporturilor.

”Tocmai de aceea vă spuneam mai devreme că vor mai fi, din păcate, în condițiile unui material rulant învechit și al subfinanțării cronice al sistemului feroviar, și a unor fenomene meteo extreme, asta e realitatea. E posibil să se mai întâmple astfel de cazuri. Ce am cerut CFR Călători și Infrastructură este să facă tot ce este omenește posibil ca să evităm astfel de situații, iar dacă se întâmplă, să minimizăm impactul.” - a mai spus Drulă.

Sinteza declarațiilor ministrului Cătălin Drulă:

- Vin de la o întâlnire cu reprezentanții feroviarilor: Gata, nu se mai poate. Rupem pisica-n două.

- Travsersăm o perioadă complicată din punct de vedere meteo. Asta înseamnă prin natura infrastructurii că trebuie să introducem limitări de viteză, care sunt deja introduse, de altfel. 

- În asemenea condiții, din păcate, asta înseamnă că în perioada următoare vor mai exista întârzieri și deranjamente, pentru care eu îmi cer scuze călătorilor.

- Au fost luate măsuri și pe partea de aer condiționat. Vagoanele pleacă pre-răcite. Astea sunt măsuri luate pentru această perioadă.

- Consecința subfinanțării cronice a sistemului feroviar nu este de ieri, ci de 30 de ani de zile. Ce trebuie să facem ca manageri este să scoatem acest sistem din groapa în care se află. Nu există eficientizare fără investiții.

- În cel mult 2 luni vom semna un contract pentru 20 de trenuri noi-nouțe. 37 de trenuri de rame electrice, moderne. Asta e parte din soluția de viitor, și nu cârpeală.

- Situația trenului 1991 de ieri este una nefericită pentru care îmi cer scuze. Am cerut CFR Călători un raport despre cum se pot îmbunătăți situațiile. S-a încercat în tot cursul nopții și s-a reușit abia spre dimineață. E posibil să se mai întâmple astfel de cazuri. Am cerut CFR să se facă tot ce este omenește posibil să se minimizeze astfel de cazuri.

- Am spus de la început că principiile după care funcționez aici sunt de eficiență. Domnul director de la CFR Călători și-a cerut scuze ieri și pentru mine subiectul este încheiat. El are mandat de 4 ani. 

- Nu sunt rudă cu domnul Vizante.

Vremea ostilă accidentele feroviare și garniturile învechite au dus la întârzieri uriașe pe calea ferată în ultimele zile.

Trenul care a plecat miercuri din Mangalia spre Arad - în care se aflau și 30 de copii - a avut o întârziere de 600 de minute. Drumul a durat în total 26 de ore.

Iar trenul Inter-Regio de pe ruta Mangalia - Timișoara a ajuns la destinație după 29 de ore!

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
CFR i-a așteptat cu apă și sendvișuri în Gara de Nord pe călătorii care au stat 9 ore în câmp. Haos pe căile ferate
CFR i-a așteptat cu apă și sendvișuri în Gara de Nord pe călătorii care au stat 9 ore în câmp. Haos pe căile ferate

Un grav accident feroviar, produs miercuri noapte în stația Fetești, a creat haos pe calea ferată spre mare. Un tren de marfă privat, condus de un mecanic băut, care ar fi adormit, a intrat într-o altă garnitură oprită.

După ce a pus un jurnalist să găsească soluții pentru oamenii rămași cu trenul în câmp, directorul CFR revine cu explicații
După ce a pus un jurnalist să găsească soluții pentru oamenii rămași cu trenul în câmp, directorul CFR revine cu explicații

Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a revenit cu explicații, joi la amiază, după ce dimineața a avut o reacție care a stârnit revoltă în spațiul public.

Victorie pentru CFR Cluj. Campioana României s-a calificat în turul al treilea preliminar al Ligii Campionilor
Victorie pentru CFR Cluj. Campioana României s-a calificat în turul al treilea preliminar al Ligii Campionilor

CFR Cluj s-a calificat în turul al treilea preliminar al Ligii Campionilor, după ce a învins, miercuri, pe teren propriu, cu scorul de 2-0 (1-0), echipa Lincoln Red Imps din Gribraltar, în manşa a doua a turului secund.

Dezastru în trenurile CFR. Oamenii călătoresc în condiții inumane, fără aer condiționat și în mizerie
Dezastru în trenurile CFR. Oamenii călătoresc în condiții inumane, fără aer condiționat și în mizerie

De când a venit arșița, călătoriile cu trenurile fără aer condiționat au devenit un chin. În multe rânduri, oamenii au reclamat căldura insuportabilă din vagoane și mizeria de la grupurile sanitare.

Un tren a plecat din gara București Nord abia la ora la care trebuia să fie deja la destinație
Un tren a plecat din gara București Nord abia la ora la care trebuia să fie deja la destinație

Un tren de pe ruta București Nord-Pitești a plecat, duminică, din Capitală abia la ora la care trebuia deja să fie la destinație.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.