Campionatul Mondial de fotbal din Rusia, evitat de marile branduri internaționale

×
Codul embed a fost copiat

Miliarde de fani din toată lumea vor urmări Campionatul Mondial de fotbal din Rusia, care a început joi. Ca orice eveniment sportiv de anvergură, campionatul e o mină de aur pentru publicitari.

La această ediţie însă, lucrurile stau diferit din cauza reputaţiei ţării-gazdă. Puţine sunt brandurile mari care vor să fie asociate cu Rusia.

Străzile Moscovei au fost cuprinse de atmosfera obişnuită la un campionat mondial de fotbal. La o privire mai atentă însă, apar şi diferenţele. Dintre sponsorii evenimentului lipsesc mărci internaţionale cunoscute, iar în locul lor au apărut companii chinezeşti mai puţin notorii.

Steve Martin, reprezentant al unei agenţii de publicitate: "Companii precum Wanda, care e cel mai mare dezvoltator imobiliar, sau Vivo, care e printre cei mai mari producători de telefoane inteligente, acestea sunt printre sponsorii principali, lucru nemaivăzut."

Iar asta se întâmplă pentru că brandurile occidentale nu s-au arătat interesate, de teamă să nu fie asociate cu ţara gazdă. Faţă de ediţia anterioară a campionatului, sumele oferite de sponsori au scăzut cu 11 la sută.

Citește și
„Ce se întâmplă e nebunie curată. Și-au ieşit din minţi. Sunt ruşinea Rusiei”. Omul interzis în Rusia lui Putin vine la București

Simon Chadwick, profesor la Universitatea Salford, Manchester: "Cu siguranţă în Occident Rusia este, în acest moment, incredibil de greu de vândut. Mă gândesc la drepturile minorităţilor sexuale, anexarea Crimeei, dopajul la scară mare şi până la cazul Skripal de otrăvire din Salibury."

Sponsorii care s-au implicat totuşi, au evitat referinţele la Rusia în reclamele dinaintea campionatului.

Dar nu numai reputaţia ţării-gazdă îi sperie pe publicitari. În 2015, mărci precum JOHNSON AND JOHNSON, SONY şi CASTROL şi-au retras sponsorizările pentru FIFA în urma scandalurilor de corupţie de la vârful federaţiei.

Simon Chadwick, profesor la Universitatea Salford, Manchester: "În mod clar, FIFA a trecut printr-o perioadă în care a devenit un brand mai degrabă toxic. Ceea ce începem să vedem acum e că un contract de sponsorizare cu FIFA a devenit o decizie în mare măsură politică."

Şi cum următoarea ediţie va avea loc în Qatar, Cupa Mondială va reveni pe teren sigur pentru publicitari abia în 2026, când va fi găzduită de SUA, Mexic şi Canada.

Articol recomandat de sport.ro
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Citește și...
Vladimir Putin, filmat în timp ce schimbă pase cu președintele FIFA. VIDEO
Vladimir Putin, filmat în timp ce schimbă pase cu președintele FIFA. VIDEO

Președintele Vladimir Putin a fost filmat în timp ce schimbă pase cu președintele FIFA Gianni Infantino, într-un material video de promovare a Campionatului Mondial de Fotbal găzduit de Rusia. 

Recomandări
Ursula von der Leyen avertizează: Putin îşi concentrează atacurile hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi
Ursula von der Leyen avertizează: Putin îşi concentrează atacurile hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat vineri că Rusia îşi concentrează atacurile sale hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi, informează AFP.

Trei dintre avioanele de luptă F-16 cumpărate de MApN din Norvegia au ajuns în România. GALERIE FOTO
Trei dintre avioanele de luptă F-16 cumpărate de MApN din Norvegia au ajuns în România. GALERIE FOTO

Ministerul Apărării Naţionale anunţă că vineri trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziţionate de România de la Regatul Norvegiei au aterizat în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu", de la Câmpia Turzii, în vederea dotării Escadrilei 48 Vânătoare.

Reacţii prudente ale oficialilor politici, după exploziile de la Isfahan în conflictul Israel-Iran
Reacţii prudente ale oficialilor politici, după exploziile de la Isfahan în conflictul Israel-Iran

Oficiali politici îndeamnă în primele reacţii - foarte pruente - după riposta Israelului în Iran, la ”evitarea unei escaladări”, relatează AFP.