Judetele in care pentru orice automobil nou apar si 20 de rable de import. Peste o treime din masini se apropie de "majorat"

Ultimul update: Sambata 23 Ianuarie 2016 07:12
Data publicarii: Joi 21 Ianuarie 2016 07:39
Categorie: Financiar

Parcul de masini din Romania imbatraneste vazand cu ochii, spun reprezentantii industriei auto. Economia a mers prost, oamenii nu au mai avut bani si au cumparat masini ieftine.

Dovada ca importurile de automobile la mana a doua au explodat si au depasit de 3 ori vanzarile de masini noi. Este doar o medie, pentru ca exista judete in care pentru fiecare masina noua se inmatriculeaza peste 20 de rable de import.

Anul trecut, vanzarile de autoturisme noi au crescut cu peste 20 la suta, insa au fost depasite cu mult de importurile de masini la mana a doua.

"Parcul din Romania in loc sa intinereasca imbatraneste din 2007 in mod constant, iar anul trecut nu a facut nici acesta exceptie”, spune Ernest-Virgil Popovici, presedinte APIA.

Anul trecut s-au vandut peste 98 de mii de masini noi, dar importurile de masini rulate au depasit 250 de mii.

80% dintre masinile second hand puse la vanzare sunt cu probleme. Metoda simpla prin care poti afla daca au accidente ascunse

In judetul Salaj s-au vandut doar 131 de masini noi, iar pentru fiecare dintre ele s-au inmatriculat 33 de masini rulate. Urmeaza Mehedinti si Satu-Mare, cu aproximativ 20 de masini second-hand la fiecare masina noua. La capatul opus se afla Constanta si Ilfov, iar Bucurestiul este singurul in care s-au inmatriculat mai multe masini noi decat rulate.

"Aproximativ 110.000 au avut o vechime mai mare de 12 ani, adica de 4 ori mai mult decat cele care au fost scoase din parcul national prin programul rabla", spune Ernest-Virgil Popovici, presedinte APIA.

Asta a facut ca din 2008 pana acum varsta medie a parcului auto sa creasca de la 10 la 13 ani. Astfel daca in 2008 aveam un milion si jumatate de masini de pana in 5 ani, adica aproape 40 la suta din parc, acum doar o masina din 10 este atat de tanara.

Fenomenul este exact invers la masinile de 11-15 ani. Numarul lor aproape s-a triplat fata de 2008, si 3 masini din 10 se incadreaza la aceasta grupa de vechime.

"Ce ar trebui facut? Impozitarea importurilor de masini Second Hand, pentru ca aceste importuri se fac pe doua canale, un canal oficial supus impozitarii, si altul... intr-o veselie... din care absolut toata lumea pierde, castiga unul singur", spune Constantin Stroe, presedinte ACAROM.

La asta se adauga faptul ca aproximativ o treime din parc sunt masini de peste 16 ani, majoritatea non-Euro, si care pot circula in continuare daca indeplinesc normele de la data fabricatiei.

Renault confirma ca recheama 15.000 de masini, dar dezminte ca 700.000 de vehicule sunt vizate de o actualizare de soft

Renault confirma ca recheama 15.000 de masini, dar dezminte ca 700.000 de vehicule sunt vizate de o actualizare de soft

euro in portofel

Euro depășește din nou 4,65 lei, pe fondul moțiunii de cenzură împotriva Guvernului

Premierul a lăudat un ministru pentru promisiuni. Membru PSD, mesaj dur: ”Sunt doar pentru fraieri”

Comisia Europeană: România nu a luat măsuri eficiente pentru corectarea abaterii de la obiectivul bugetar

Euro scade sub 4,65 lei la BNR, după recordul istoric atins marți

Încă un magazin IKEA în România, cel mai mare din sud-estul Europei. Anunțul suedezilor

Pensiile NU se măresc după trecerea contribuțiilor la angajat. Calculele făcute de specialiști

anaf, fisc, recuperare datorii

ANAF aleargă după datorii vechi de 5 ani ca să adune bani. Românii care se consideră nedreptățiți

Euro depășește 4,65 lei la BNR și atinge un nou maxim istoric

Milionari peste noapte. Moneda accesibilă și în România, care s-a apreciat cu 50% în 8 zile

De ce s-au scumpit ouăle. "S-au scos găini din producţie, au băgat puicuţe la creştere"

CFR Călători va plăti cu 1 milion de euro mai mult pentru 15.000 de tone de motorină

Cel mai nou tramvai românesc a fost testat la Timișoara