Industria publicitara din Romania isi revine. Cate sute de milioane de euro investesc companiile in marketing

×
Codul embed a fost copiat

Publicitatea creste Romania, spun reprezentantii industriei de marketing si comunicare, care au organizat, miercuri, pentru prima oara "Ziua Publicitatii".

Ei au explicat cum ajuta reclamele economia romaneasca, dar si ca ele trebuie sa fie inteligente si amuzante ca sa isi atinga scopul.

Cei din industria de marketing si comunicare spun ca este o legatura stransa intre publicitate si mersul economiei.

"Publicitatea creste Romania pentru ca creeaza cerere pentru producatori, pentru comert, pentru lanturile de distributie, care la randul sau genereaza cifra de afaceri care inseamna angajati mai buni, bunastare mai mare si aceasta bunastare se traduce din nou in consum mai mare si astfel se creeaza acel cerc virtuos care duce la cresterea economica a unei tari", a explicat Mihai Barsan, presedintele International Advertising Association Romania.

Un studiu facut in Romania arata ca piata de publicitate incepe sa isi revina. "In urmatorii 5 ani, global, piata de media va creste cu o rata de aproximativ 6 la suta, deci putem sa ne asteptam la o crestere si in Romania in urmatorii ani", spune Andreea Zoescu, manager Deloitte.

Citește și
IAA Romania
Ziua Publicitatii, pe 29 octombrie la Marriott. Concluziile unui studiu care arata cum publicitatea poate creste Romania
„Ce se întâmplă e nebunie curată. Și-au ieşit din minţi. Sunt ruşinea Rusiei”. Omul interzis în Rusia lui Putin vine la București

Principalul canal pentru publicitate ramane televiziunea, insa, pentru a avea efectul dorit, trebuie sa respecte niste criterii.

"Sa fii respectuos si sa incerci sa spui o gluma, sa destinzi atmosfera. Cu cat mai multe reclame de genul asta cu atat mai bine, toata lumea are de castigat, consumatorii se distreaza, brandurile fac profit, media continua sa functioneze", a spus Adrian Botan, McCann.

Companiile din Romania cheltuiesc anual 500 de milioane de euro pentru publicitate. "Publicitatea este un lucru bun pentru economie si pentru consumatori, ceea ce face este in primul rand ca mareste concurenta", spune George Georgakopoulos, CEO Eurobank Romania.
 

Articol recomandat de sport.ro
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Citește și...
Stefan cel Mare si Mihai Viteazul cheama electoratul sictirit la vot. Campania realizata de o agentie de publicitate
Stefan cel Mare si Mihai Viteazul cheama electoratul sictirit la vot. Campania realizata de o agentie de publicitate

"Daca nici inaintasii nu s-ar fi prezentat in momente de cumpana, in ce limba te mai ... pe el de vot?" suna sloganul unei campanii semnate de agentia Leo Burnett.

Ziua Publicitatii, pe 29 octombrie la Marriott. Concluziile unui studiu care arata cum publicitatea poate creste Romania
Ziua Publicitatii, pe 29 octombrie la Marriott. Concluziile unui studiu care arata cum publicitatea poate creste Romania

"Publicitatea creste Romania", sustin cei de la IAA care organizeaza alaturi de Ziarul Financiar Ziua Publicitatii.

Regulile de pe piata de publicitate, din nou in dezbaterea Parlamentului. Conditia noua impusa de alesi agentiilor
Regulile de pe piata de publicitate, din nou in dezbaterea Parlamentului. Conditia noua impusa de alesi agentiilor

Ordonanta care schimba regulile pe piata de publicitate revine in dezbaterea Parlamentului. Alesii vor lua in discutie documentul care ii impiedica pe publicitari sa mai intermedieze vanzarea de reclame.

Recomandări
Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”
Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Moment istoric la căile ferate. S-a lansat în sfârșit licitația de 300 de milioane de euro pentru un tronson foarte aglomerat
Moment istoric la căile ferate. S-a lansat în sfârșit licitația de 300 de milioane de euro pentru un tronson foarte aglomerat

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia, după mai multe amânări.

Cristian Pîrvulescu: A fost un atac ”farmaceutic”al Israelului, Iranul se va preface că nu a existat nimic
Cristian Pîrvulescu: A fost un atac ”farmaceutic”al Israelului, Iranul se va preface că nu a existat nimic

Israelul a lansat vineri dimineață un atac asupra Iranului, după atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute.