Capitala ar putea avea autostrada de centura peste doar 3 ani. Cel de-al doilea mare proiect demarat de autoritati

Ultimul update: Miercuri 12 Iulie 2017 07:24
Data publicarii: Duminica 09 Iulie 2017 18:10
Categorie: Financiar

Capitala Romaniei va avea in sfarsit o autostrada de centura, iar cei de la Ford, din Craiova, primesc si ei un drum rapid spre Pitesti.

Licitatiile pentru cele doua proiecte au fost lansate ieri. Jumatatea goala a paharului este ca din autostrada de centura a Bucurestiului - A0 - se va face doar jumatatea de sud, iar Autostrada Craiova-Pitesti a fost degradata la rang de drum expres, cu benzi mai inguste si fara banda de urgenta.

Jumatatea de sud a autostrazii de centura - A0 - va incepe dintr-o intersectie cu autostrada A1 Bucuresti-Pitesti.

Intersectia, numita tip "diamant", va fi amplasata la nord de Ciorogarla. Autostrada va avea trei noduri rutiere, la intersectiile cu drumurile nationale Bucuresti-Alexandria, Bucuresti-Giurgiu si Bucuresti-Oltenita. La capatul estic, noua sosea va intalni Autostrada Soarelui printr-un un alt nod tip "diamant".

Autostrada va avea 48 de kilometri si are o valoare estimata de peste 2,6 miliarde de lei fara TVA. Proiectarea ei va dura un an, iar constructia, alti doi ani si jumatate, de la semnarea contractului.

Autoritatile au lansat si licitatia pentru o alta autostrada importanta, Craiova-Pitesti, pe care mai multe guverne au promis-o celor de la Ford. Insa aceasta a fost degradata de la rangul de autostrada la cel de "drum expres".

Standardul pentru autostrada prevede o latime de 3,75 metri pentru fiecare dintre cele 4 benzi si obligatoriu existenta unei benzi de urgenta, lata de 2,5 metri, pentru masinile ramase in pana. In schimb, normativul de drum expres prevede benzi mai inguste, de numai 3,5 metri latime, iar banda de urgenta pur si simplu dispare, fiind inlocuita de un mic acostament.

Craiova-Pitesti va fi primul drum expres construit in Romania. El va porni de la actuala centura de nord a orasului si va avea 7 noduri rutiere. Intersectia cu A1 de la Pitesti va fi insa extrem de periculoasa, semanand cu cea de langa Lugoj, dintre A1 si A6.

Drumul are o lungime de 121 de kilometri si o valoare estimata de aproape 3,8 miliarde de lei. Daca totul merge bine, am putea circula pe ea la 3 ani de la momentul semnarii contractelor.

Finalizarea celor 3 km din A3, la intrarea in Bucuresti, vazuta ca o mare realizare.

Finalizarea celor 3 km din A3, la intrarea in Bucuresti, vazuta ca o mare realizare. "Totusi suntem o capitala europeana"

pompe carburanti

Ministrul Finanțelor, după ce a introdus supraacciza: ”Nu am urmărit care e prețul la pompă”

Guvernul vrea să îi oblige prin lege pe angajatorii din mediul privat să nu scadă salariile brute

Lidl face o mișcare surpriză în România: deschide primul magazin de haine

Pariul câștigător al fermierilor care au dorit să-și mărească rapid recoltele

Anul în care programul ”Prima Casă” ar urma să dispară

România, ţara din UE unde costul forţei de muncă creşte cel mai rapid

afine

Profituri mari din culturi exotice. Cât se câștigă din 2 hectare de afine americane

UE vrea să obțină bani de la giganții IT americani. Planul susținut și de România

Sectorul de mobilă, cel mai performant după IT. Ce profit fac atelierele cu tehnici tradiționale

Supraacciza a scumpit cu 13 bani/ l carburanții. Avertismentul transportatorilor: ”Cresc toate prețurile”

BNR vrea să limiteze creditele pentru populaţie. Ce măsuri ar putea introduce

Londra anunță un posibil acord cu UE. Cum vor circula și cum vor munci europenii în Regat, după Brexit