Ads by INTERNET PROTV
ultimele stiri
«
»

Diferenta dintre oul alb si cel brun. Proprietatile benefice ale grasimilor din acest aliment si cu ce sa il combinam

Embed:

Oul alb sau oul brun? Unul are mai putina grasime, altul mai multa. In cazul oului insa, cantitatea mare de grasime nu e rea.

De doua ori pe saptamana e bine sa incepeti ziua cu un ou moale! Asa suna recomandarea medicilor, care spun ca nu trebuie sa va temeti de cresterea nivelului de grasimi din sange. Colesterolul astfel obtintut e deja preparat. Nu va determina ficatul propriu sa puna piciorul pe acceleratie si sa il creeze el insusi. Oul aduce numai beneficii, indiferent de varsta.

oua

Dr. Aurora Alexandru, medic veterinar: "Oua albe si oua brune. Diferenta la valoarea nutritionala este ca oul alb are mai multi acizi grasi decat ouale brune, in rest nu e nicio difernta pentru ca toate pasarile mananca acelasi furaj, indiferent de sitemul de crestere, ca sunt crescute codul 1, la sol cu iesire in aer liber, codul 2, la sol numai in hala, codul 3, la baterii. Valoarea nutritionala si compozitia chimica a oului sunt date de ceea ce mananca pasarile si nu de modul de crestere al pasarilor."

Asadar, ouale albe au o cantitate mai mare de acizi grasi, adica de grasime. Ceea ce nu e rau insa!

Dr. ing. Nicoleta Chira, Facultate de chimie aplicata: "Din punctul de vedere al continutului de colesterol, oul vine el cu colesterol deja preparat, deja sintetizat."

Cum traducem informatia? Oul, mai exact galbenusul de ou, vine la pachet cu grasime deja preparata, deja sintetizata in el insusi. Nu pune ficatul uman la munca in exces. Prin urmare, oul, desi contine cel mai mult colesterol dintre toate alimentele, e mai putin periculos decat carnea grasa.

ou prajit

De fapt, nu e periculos. La ora actuala, se considera ca puteti manca un ou zilnic. Nu il ratati macar de doua ori pe saptamana pentru toate aceste calitati nutritionale.

Cum il consumam? Galbenusul are vitamine lipo-solubile - indispensabile vietii. Este motivul pentru care ar trebui consumat moale, astfel incat sa nu le distrugeti. Adica ou fiert cleios cu galbenus moale si albus intarit sau ou-ochi cu galbenusul inca moale.

Albusul contine proteina etalon, adica proteina perfecta din natura. Are proprietati anorexigene, adica inhiba eficient foamea cu doar 80 de calorii.

In copilarie si adolescenta este unul dintre alimentele obligatorii in dieta. Optim ar fi sa il combimati cu ceva verde si nu cu paine.

verdeata

Dr. Iolanda Vivisenco, medic specialist pediatru: "Pe langa protene mai sunt si multe alte principii care sunt mai prost absorbite datorita acestei combinatii."

In cazul copiilor mici, regula e simpla: Carnea, ouale si branzeturile au toti cei opt amino-acizi esentiali, indispensabili vietii. Pentru un organism tanar, acestia nu e recomandat sa fie dublati Ia aceeasi masa. Spre exemplu, nu in aceeasi farfurie carne cu branza sau branza cu oua sau cea mai toxica varianta: carne cu branza si cu ou.

 

Sursa: Pro TV, Data publicarii: 19 Decembrie 2016
Citeste mai multe despre: CSID, nutritie, ou, branza, carne, acizi grasi, brun, alb, colesterol, copii, verdeata,
Ultimele stiri
 
 
 
© 2017 Stirileprotv.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii | Despre cookie-uri | Feed