Capcanele in care cazi atunci cand vrei sa slabesti. Cum arata un meniu ideal pentru o zi de dieta

Ultimul update: Vineri 04 Martie 2016 07:06
Data publicarii: Marti 01 Martie 2016 08:52
Categorie: CSID

N-am mancat aproape nimic la pranz. Si tot m-am ingrasat.Tocmai pentru ca nu v-ati hranit corespunzator, organismul va fi in stare de alerta. Veti ceda la alune, covrigei sau o bautura dulce.

Putine, dar insumate, acestea aduc mai multe calorii decat un pranz normal. Iata, deci, ca respectarea celor trei mese zilnice este un aliat puternic pentru un regim de viata sanatos.

Dr Rubin Munteanu: “Vorbim despre obezitate si mituri care circula. Exista ideea ca un om care e obez are stomacul mare, nu, nu e adevarat. Poate fi un stomacul unei persoane care mananca putin si des, dar atat de des incat daca aduni la sfarsitul unei zile rezulta foarte mari cantitati."

Cea mai grea situatie, daca nu respectati cele trei mese ale zilei, este sa… "scapati" la o mana de alune sau de seminte. Un pumn de fructe oleaginoase - cantitate mica asadar - insumeaza 500 de kilocalorii. Cam cat continutul unui pranz cu doua feluri de mancare. Pe fundamentul acestui obicei, kilogramele vin pe nesimtite si nu mai pleaca.

Ce-i de facut? Toti medicii care studiaza problema obezitatii insista cu cele trei mese zilnice. Nici mai multe, nici mai putine.

De asemenea, proportia volum mare/continut caloric modest trebuia pastrata. Incercam varianta pentru o zi. Laptele dulce sau batut contine apa in proportie de 87%. E perfect dimineata pentru ca inglobeaza toti nutrientii. Da senzatia de satietate, iar aceasta e durabila.

Dr Mihaele Bilic: “Cand bem jumatate de litru de lapte stomacul se umfla avem impresia ca mancam mult.”

Jumatate de litru inseamna pana in 250 de kilocarii. Putin, cu alte cuvinte. La pranz, mizati pe carne si legume. In aceasta combinatie, exista trei posibilitati continut si mod de preparare versus aport energetic.

Dr Mihaele Bilic: “Daca pornim de la legume si carne, una e sa faci din el o ciorba are multa apa si slabeste una e sa faci o carne la cuptor. E mediu ca si continut caloric, insa daca prajesti carne si legume, acelasi ingrediente sunt o bomba calorica."

Asadar, carne si legume, intr-o ciorba. Puteti manca orice cantitate. Oricum, apa va crea rapid senzatia de satietate. Iar alimentele fierte sunt modeste caloric.

Seara, volumele sunt baza. 500 de grame de frunze si, deasupra, felii de branzeturi sau de peste.

La ora actuala acestea sunt variantele premium de hrana.

Dieta cu farfurii mari impaca stomacul si creierul. De ce mintea ne cere sa consumam portii XXL

Dieta cu farfurii mari impaca stomacul si creierul. De ce mintea ne cere sa consumam portii XXL

csid

Menstruațiile abundente pot indica o problemă de sănătate gravă

Elevul de liceu care le predă educaţia sexuală tinerilor din România. În alte ţări e obligatorie

De ce într-un pachet sunt 20 de ţigări. Strategia care întreţine dependenţa

Cum a slăbit Cătălin Măruţă. "Mă duceam acasă şi m-am oprit să mănânc mici"

De ce nu putem trăi fără zahăr. Sortimentul recomandat de medici

Alcoolul, subiect sensibil între părinți și copii. Cum ar trebui să intervină adulții

CSD

Cum se pregătesc conservele sănătoase din fructe