A inceput sezonul meselor imbelsugate! Cum sa mancam preparatele grele si ce sa facem dupa pentru a nu avea probleme

Ultimul update: Miercuri 07 Decembrie 2016 07:20
Data publicarii: Duminica 04 Decembrie 2016 15:25
Categorie: CSID

Cum incepe decembrie, cum visam la mesele copioase! Sigur, nu ne permitem sa ne jucam cu imaginatia si fericirea nimanui.

Ne facem insa datoria si va spunem ca puteti sa simtiti toate aromele - in siguranta - daca specialitatile de carne stau langa verdeata, ori muraturi pe farfurie. In felul acesta nu bulversati insulina produsa de pancreas. Mai sunt si alte secrete pentru maratonul culinar din urmatoarele saptamani. De aceea nu vorbim despre interdictii, ci despre mici trucuri sustinute de date stiintifice, care va ajuta sa va bucurati din plin de toata aceasta luna minunata!

Ce puneti pe masa luna aceasta? Cea mai importanta informatie nu este cum combinati mancarea, ci cat va miscati in aer liber. Daca va miscati cel mai bine in frig, toata grasimea din produsele consumate nu se va duce in artere si nu va va face rau, ci va hraneste, adica se transforma in energie.

Costel Serban a verificat pe propria piele informatia. Ne aflam la Tarlungeni, judetul Brasov.

Liviu Popescu aduce la Masterchef o componenta atipica: expertiza sa in zona de afaceri. Prima lectie a lui, ca jurat

Costel Serban: "Am avut un infarct miocardic. Mi-a zis slanina, deloc. Am mancat o slaninuta, o ceapa, o bucata de branza cat mai sanatoasa. Dupa sase luni mi-a iesit bine, dupa un an de zile, superbine. La doi ani de zile cand am facut controlul general mi-a zis doctorul: poti sa-i si minti pe toti ca nu ai facut infarct. E, domnule doctor, asta a fost. Dar ce ai facut? Mi-am luat medicamentatia, insa am mancat doar din ce am produs noi. Miscare fac zilnic."

De ce ne sperie grasimea? Grasimile saturate, pe care le gasim in unt, branza, untura, carne grasa, pot fi create doar de ficatul uman, pentru ca sunt esentiale in supravietuire. Important este ca atunci cand le consumati sa aveti grija la cantitati, tocmai pentru ca vin peste productia proprie a ficatului. Dar daca va miscati le metabolizati perfect. Altfel ficatul le trimite direct in vasele de sange, unde devin agresive si formeaza placi de grasime, numite in termeni medicali placi de aterom. Nu faceti miscare si vreti sa leneviti langa masa plina, acum chiar e nevoie de reguli.

Dr. Mihaela Bilic, medic nutritionist: "Alegeti un singur aliment consistent, greu de digerat la fiecare masa. Adica, de exemplu, la masa de dimineata puneti doar slaninuta sau salata de boeuf si restul preparatelor incercati sa fie cat mai dietetice."

Ati exagerat la o masa, beti cafea fara zahar, mancati andive sau orice aliment amar. Gustul amar stimuleaza bila, adica lichidul secretat de ficat si depozitat in vezicula biliara. Acest lichid “marunteste” grasimile. E ajutat si de mineralele din frunze verzi, ori muraturi, dar dupa un exces alimentar, cea mai buna reteta nu se cumpara de la farmacie, mai ales daca a aparut deja oboseala.

Dr. Marlena Pascu, medic primar diabet: "Incerci sa mananci fructe, legume si sa te misti si atunci in doua zile esti ca nou."

Plamanii pot fi afectati nu numai de fumat, ci si de incalzirea la semineu. Topul celor mai toxice medii pentru oameni

Plamanii pot fi afectati nu numai de fumat, ci si de incalzirea la semineu. Topul celor mai toxice medii pentru oameni

csid

Insomniile afectează dramatic sistemul imunitar. Când este necesară o vizită la medic

Ce se întâmplă dacă ganglionii își măresc dimensiunile

CSID. Terapia cu cortizon, soluția pentru cele mai frecvente afecţiuni dermatologice

CSID. De ce este indicat să facem un detartraj măcar o dată pe an

CSID. Picăturile de nas vaso-constrictoare pot fi extrem de periculoase

2 din 10 adolescenţi suferă de depresii şi au probleme la şcoală. Ce pot face părinţii

lili sandu si oana cuzino

Lili Sandu, despre stilul de viaţă sănătos: "Mâncam icre negre în fiecare dimineaţă"