Compania Dove, acuzată din nou de rasism

×
Codul embed a fost copiat

O reclamă a companiei Dove a stârnit controverse, pe rețelele de socializare, din cauza unor imagini calificate de consumatori drept „rasiste”, în care o femeie de culoare devine albă, după ce se spală cu un gel de duș.

În imaginea postată de mai multe persoane, pe Facebook și Twitter, poate fi observată o femeie de culoare care, atunci când își dă jos tricoul, se transformă într-o alta, cu pielea de culoare albă.

În colțul din dreapta jos apare o sticlă de gel de duș, pe care este trecută marca Dove, informează publicația britanică The Independent.

Ca urmare a reacțiilor din spațiul public, reprezentanții firmei cosmetice au transmis, pe Twitter: „O imagine postată, recent, pe Facebook, pare să fi ignorat să acorde atenție modului în care sunt portretizate femeile de culoare. Regretăm ofensele aduse”

Citește și
Ce a pățit jurnalista care a filmat ultimele imagini cu Aleksei Navalnîi în viață

Potrivit sursei citate, pentru moment este neclar cărei piețe i se adresa reclama, însă un make-up artist, care a postat prima imaginea pe Facebook, afirmă că această campanie scoate în evidență mesajele pe care persoanele de culoare din Statele Unite le primesc, cu privire la culoarea pielii lor.

„Ce le spune America persoanelor de culoare? Că suntem judecați după culoarea pielii, iar asta include chiar și ceea ce e considerat frumos, în această țară. Ignoranța companiilor privind această problemă nu are nicio logică”, a scris Naythemua, cea care a postat prima imaginea pe Facebook.

Totodată, pe Twitter a apărut și o fotografie cu un gel de duș Dove, pe care scrie că hidratează „de la pielea normală, până la pielea de culoare”.

 

Nu este prima dată când o campanie Dove este acuzată de rasism. În 2011, compania a lansat o campanie în care apar trei femei, între care una de culoare și o alta ce pare a fi hispanică, pentru a arăta că pielea lor capătă o nuanță mai deschisă, după ce folosesc produsele Dove.

În replică, Dove a precizat, la acel moment: „Toate femeile din reclamă vin să sugereze cum arată pielea acestora după folosirea produsului. Nu ne implicăm în nicio activitate care urmărește să insulte vreun segment al audienței”.

Articol recomandat de sport.ro
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Citește și...
"Doar 4% se considera frumoase". Diferenta dintre cum se vede o femeie si cum e descrisa de altii

Dove a lansat o campanie ce isi propune sa demonstreze ca femeile tind sa isi neglijeze trasaturile deosebite si pun accent doar pe cele negative.

Recomandări
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”

Este alertă în Brăila, după ce o dronă militară s-ar fi prăbușit, joi seară, pe un câmp, la câțiva kilometri de oraș.

Primele imagini cu rămășițele dronei căzute în Brăila. Ce este inscripționat pe ele | FOTO
Primele imagini cu rămășițele dronei căzute în Brăila. Ce este inscripționat pe ele | FOTO

Au apărut primele imagini cu rămășițele dronei militare care s-a prăbușit în Brăila, în Insula Mare.  

A fost deschis cel mai modern aeroport din România. Va deveni al doilea din țară după Otopeni | FOTO & VIDEO
A fost deschis cel mai modern aeroport din România. Va deveni al doilea din țară după Otopeni | FOTO & VIDEO

A fost inaugurat terminalul T4 al Aeroportului Iaşi, vineri, cel mai modern din România.