Planul Volkswagen pentru criza "Dieselgate". Ce ii asteapta pe clientii care detin masini cu probleme

×
Codul embed a fost copiat

Grupul german Volkswagen a anuntat un plan european pentru rezolvarea crizei numite in presa Dieselgate.

Mai exact, soferii care au cumparat o masina a producatorului Volkswagen vor fi anuntati in scurt timp ca masinile lor urmeaza sa fie chemate in service-uri.

Clientii afectati urmeaza sa fie informati despre corectarea caracteristicilor privind emisiile in 'viitorul apropiat', subliniaza compania, care precizeaza, totodata, ca vehiculele dotate cu motoare Euro 6 disponibile in prezent pe piata nu intra in categoria celor care urmeaza sa fie verificate, potrivit Agerpres.

Clientii care detin astfel de autovehicule vor fi tinuti la curent in saptamanile si lunile urmatoare, iar toate marcile afectate ale grupului urmeaza sa infiinteze website-uri nationale in acest sens.

'O evaluare interna realizata vineri a stabilit ca este necesara o procedura de service pentru circa cinci milioane de vehicule din marca Volkswagen Passenger Cars dintr-un total de unsprezece milioane de vehicule ale Grupului din toata lumea. Aceste vehicule de anumite modele si ani de fabricatie (cum ar fi a sasea generatie a Volkswagen Golf, a saptea generatie a Volkswagen Passat sau prima generatie a Volkswagen Tiguan) sunt echipate cu motoare diesel tip EA 189', se arata in comunicatul Grupului german.

Citește și
volkswagen
Fitch: Criza Volkswagen va afecta intregul sector auto. Cat va cheltui compania pentru a repara cele 11 milioane de masini
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

In alta ordine de idei, constructorul auto mentioneaza ca toate vehiculele sigure din punct de vedere tehnic si conforme cu reglementarile tehnice.

Grupul auto german Volkswagen este implicat intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 marci care apartin Volkswagen.

Pana in acest moment, Spania, Elvetia, Italia, Olanda si Belgia au anuntat ca retrag de pe piata masinile Volkwagen cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, in timp ce procurorii din Suedia iau in considerare deschiderea unei investigatii legate de un potential caz de coruptie.

Constructorul auto ceh Skoda, divizie a grupului Volkswagen, a anuntat, luni, ca 1,2 milioane dintre vehiculele sale au fost echipate cu un soft care permite falsificarea testelor antipoluare, in timp ce aproximativ 1,42 milioane de vehicule Audi dotate cu motoare care indeplinesc standardele de emisie EU5 sunt afectate in Europa Occidentala, 577.000 in Germania si aproape 13.000 in SUA.

In acelasi context, compania germana a anuntat, marti, ca intentioneaza sa repare pana la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analisti la peste 6,5 miliarde de dolari.

Impactul scandalului Volkswagen in Romania

Cehia si Ungaria vor fi, probabil, cele mai afectate economii din Europa Centrala si de Est de pe urma scandalului falsificarii testelor de poluare de catre constructorul german Volkswagen AG, in timp ce impactul asupra Poloniei si Romaniei va fi mult mai mic, sustin analistii de la Bank of America Corp., transmite Bloomberg.

In cel mai pesimist scenariu, recunoasterea de catre Volkswagen a faptului ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, ar putea anula intre 1 si 1,5 puncte procentuale din cresterea economica a Cehiei si Ungariei, sustin analistii de la Bank of America Corp. Intr-un raport trimis miercuri clientilor. in schimb, impactul asupra cresterii economice a Poloniei si Romaniei va fi mai mic de 0,5 puncte procentuale.

'Importanta industriei auto precum si legaturile puternice cu producatorii germani pun Europa Centrala si de Est intr-o pozitie extrem de vulnerabila la criza Volkswagen. Este posibil ca Cehia si Ungaria sa fie cele mai afectate' sustin analistii de la Bank of America.

Exporturile de bunuri, printre care si autoturisme si piese auto, spre Germania si alte state din zona euro au ajutat la revenirea economiilor din Europa Centrala si de Est. Insa scandalul de la Volkswagen, care produce motoare in Ungaria si detine Skoda Auto AS, cel mai mare constructor auto din Cehia, risca sa afecteze vanzarile globale ale grupului.

Marti, ministrul ungar al Economiei, Mihaly Varga, a anuntat ca aproximativ doua milioane din cele 11 milioane de motoare diesel implicate in scandalul de la Volkswagen au fost produse la uzina Audi din Gyor, vestul Ungariei. Mihaly Varga a mai spus ca Guvernul de la Budapesta poarta discutii cu Audi pentru a evalua impactul potential asupra economiei ungare al scandalului motoarelor diesel trucate de Volkswagen. 'Sunt sigur ca acesta va afecta industria producatoare de masini din Ungaria dar sper ca efectul va fi mai mic decat preconizeaza cele mai pesimiste scenarii', a subliniat Varga. Anterior, acesta estima ca avansul economiei ungare ar putea fi amputat cu 0,3 pana la 0,6% daca vanzarile europene de autoturisme vor scadea din cauza scandalului Volkswagen.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
Citește și...
Volkswagen primeste un ajutor neasteptat din partea Chinei. Decizia luata de guvernul de la Beijing
Volkswagen primeste un ajutor neasteptat din partea Chinei. Decizia luata de guvernul de la Beijing

Autoritatile chineze au decis sa reduca la jumatate taxele de vanzari pentru masinile mici in ideea de a stimula vanzarile pe cea mai mare piata auto din lume, analisti estimand ca de aceasta masura va beneficia inclusiv Volkswagen AG, transmite Reuters.

Fitch: Criza Volkswagen va afecta intregul sector auto. Cat va cheltui compania pentru a repara cele 11 milioane de masini
Fitch: Criza Volkswagen va afecta intregul sector auto. Cat va cheltui compania pentru a repara cele 11 milioane de masini

Volkswagen lucreaza la masurile tehnice necesare repararii masinilor diesel echipate cu celebrul software care permitea vehiculelor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, a anuntat marti producatorul auto german.

Seat, subsidiara Volkswagen, a produs 700.000 de masini cu motoare diesel modificate. Anuntul facut de noua conducere
Seat, subsidiara Volkswagen, a produs 700.000 de masini cu motoare diesel modificate. Anuntul facut de noua conducere

Aproximativ 700.000 din cele 11 milioane de motoare diesel implicate in scandalul emisiilor de la Volkswagen au fost fabricate de Seat, subsidiara spaniola a VW, a anuntat purtatorul de cuvant al Seat.

Recomandări
Ciolacu pretinde că inflația scade lunar în România, dar uită să spună că e la cel mai înalt nivel din UE
Ciolacu pretinde că inflația scade lunar în România, dar uită să spună că e la cel mai înalt nivel din UE

Marcel Ciolacu pretinde că inflația este pe un trend descendent în România, cu scăderi lunare. Totuși, țara noastră a rămas cu cea mai mare inflație din Europa, arată statisticile oficiale.

Marcel Boloș: „În ultimul an, agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă” dar „e loc de creștere”
Marcel Boloș: „În ultimul an, agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă” dar „e loc de creștere”

România are un rating suveran și o perspectivă stabilă economic, confirmată de agențiile internaționale de rating, „dar asta nu înseamnă că nu există loc de creștere”, afirmă ministrul Finanțelor, Marcel Boloș.

Zelenski îi trage de mânecă pe aliații NATO: „Ucraina are nevoie de cel puțin șapte sisteme de apărare antiaeriană Patriot”
Zelenski îi trage de mânecă pe aliații NATO: „Ucraina are nevoie de cel puțin șapte sisteme de apărare antiaeriană Patriot”

Volodimir Zelenski, președintele Ucrainei, le-a spus liderilor din Alianța Nord-Atlantică (NATO) de ce ar avea nevoie țara sa pentru a putea face față atacurilor aeriene lansate fără oprire de armata Kremlinului.