Romania isi cauta un "Air Force One". Tinta: Airbusul de la Tarom care poate ajunge pana la New York sau Beijing

Ultimul update: Sambata 05 Martie 2016 07:01
Data publicarii: Miercuri 02 Martie 2016 19:21
Categorie: Actualitate

Romania se pregateste sa cumpere un Air Force One pentru presedinte si premier. Comisia de achizitie ar putea sa aleaga unul dintre cele doua avioane Airbus 310 din flota Tarom.

Aeronava este de pasageri, iar dupa reconfigurare ar urma sa aiba comunicatii speciale, un loc de odihna pentru presedinte, cabina de dus, dar si un rezervor mai mare.

Romania este tot mai aproape sa cumpere un avion special pentru presedinte si premier. Exista chiar si o comisia tehnica din care fac parte ministrii transporturilor, apararii si afacerilor interne.

Surse apropiate comisiei spun ca una dintre variantele luate in calcul este un avion din flota Tarom. Este vorba de Airbus A310 din 1990, care are peste 200 de locuri si o viteza de croaziera de aproape 900 de kilometri la ora. Poate zbura la o altitudine de 11 mii de metri, iar autonomia ii permite sa ajunga de la Bucuresti la New York sau Beijing.

Dan Costescu, ministrul transporturilor presedintele Comisiei de achizitie: "Avioanele prezidentiale nu pot avioane de vanatoare, nici jumbo jet, au un anumit specific si o metoda de organizare. Practic, nu sunt prea multe de facut. nu numarul de locuri este important, ci aranjamentul, lucrarile de siguranta, lucrari de protectie de transmisiuni si cele de transport din personalul presedintelui. "

Aeronava ar urma sa aiba un spatiu de odihna pentru presedinte, dotat cu dus in cazul unor zboruri de lunga durata. Foarte importante sunt si comunicatiile speciale, prin satelit, obligatoriu securizate. In avion ar urma sa incapa 80 de persoane, iar ca sa poata ajunge la destinatii indepartate va avea un rezervor suplimentar.

Avionul de la Tarom nu este singura varianta pe care o studiaza acum comisia tehnica. Un raport complet va fi inaintat administratiei prezidentiale. Palatul Cotroceni va decide bugetul si ce aeronava i se potriveste."

Achizitia, dar si reconfigurarea aeronavei ar putea costa potrivit unor estimari cel putin 10 milioane de euro. Romania nu mai are un avion prezidential din 2010.

Pana atunci oficialii au folosit un Boeing 707, configurat VIP si cumparat de Nicolae Ceausescu. Dar, pentru ca nu mai respecta normele de zgomot si nu mai era primit pe marile aeroporturi, a fost vandut unei companii care l-a folosit la transportarea carburantilor pentru armata americana.

De ce intarzie avioanele Tarom tot mai mult. Raportul corpului de control a scos la iveala lucruri ingrijoratoare

De ce intarzie avioanele Tarom tot mai mult. Raportul corpului de control a scos la iveala lucruri ingrijoratoare

Harta Romania - Egipt

Grâul românesc, la un pas de a primi o mare lovitură la export

200 de persoane cu dizabilități au protestat în fața Ministerului Muncii

Dan Șova ar fi împușcat cu bile de vopsea 2 bătrâni. Scandal cu poliția

Incendiu Bihor

Autoturism, cuprins de flăcări pe un drum public din Bihor

Mesajul transmis de Kovesi Comisiei care anchetează alegerile din 2009

Turiști atacați de ursoaică. Imaginile filmate de un martor