Promisiunile autoritatilor dupa cele 2 tragedii de pe Splaiul Unirii. De ce primariile NU ar avea obligatia sa puna garduri
Zeci de oameni au protestat duminica pe Splaiul Unirii din Bucuresti, satui de indiferenta autoritatilor, care nu instaleaza garduri de protectie pe malurile Dambovitei.
Soferii au rabufnit dupa ce doua zile la rand 2 tineri au murit, pentru ca au plonjat, cu masinile in rau. In cazul accidentului de sambata au aparut, imagini cu incercarea dramatica a unui politist de la Rutiera de a salva victimele. Din pacate, soferul, a murit iar, fetita lui resuscitata pe mal este in stare foarte grava.
Un trecator, a filmat scena in care un politist de la Brigada Rutiera, a sarit in apa ca sa ajute victimele. Impresionati alti oameni s-au mobilizitat si impreuna au reusit sa ii traga la suprafata pe soferul care ulterior a decedat si pe copilul acestuia.
Tragedia vine dupa ce vineri o soferita de 26 de ani a murit in acelasi fel tot in aceasta zona. Furioase de nepasarea autoritatilor, mai multe persoane au luat atitudine. Aproximativ 40 de masini au mers in coloane pe Spaliul Unirii in semn de protest fata de lipsa gardurilor de pe malurile Dambovitei. Soferii si-au pus la oglinzi si doliu in semn de respect fata de victimele accidentelor.
Gardul montat pe malurile Dambovitei a disparut in timp si nimeni s-a grabit sa il inlocuiasca. Politistii au deschis mai multe dosare pentru de furt dar odata ajunse la fier vechi gardurile n-au mai putut fi recuperate. In tot acest timp, pe acest tronson in fiecare an, diversi soferi au plonjat cu masinile in apa. Unii au avut noroc si au fost salvati. Nu toti insa. Agentii de la Rutiera vorbesc despre viteza neadaptata la conditiile de trafic.
Surse din politie precizeaza ca administratorul drumului public nu poate fi amendat atat timp cat nu se face vinovat de o cauza care sa fi provocat un accident: cum ar fi, de exmplu gropile in carosabil. In cazul gardului, spun politistii, acesta nu face parte din structura de siguranta a drumului public, ci este doar un element decorativ.
Asadar nu este obligatoriu. Pe de alta parte, potrivit legii, administratorul drumului public impreuna cu politia rutiera, ar trebui sa ia masuri, pentru ca soselele sa fie sigure pentru toti soferii, asadar sa existe glisiere si parapeti.
Duminica, Primaria Municipiului Bucuresti si-a asumat sensul de mers dinspre Soseaua de Centura catre Bucuresti si a precizat ca montarea sistemelor de protectie acestora este in plan pentru 2016.
In anul 2015 din lipsa de fonduri nu s-au inlocuit gardurile furate de pe cheiul Dambovitei. Administratia a pregatit caietul de sarcini, urmand sa demareze procedura de achizitie dupa aprobarea bugetului"
Pentru sensul opus, catre Glina, autoritatile nu se hotarasc cine e responsabil. Primarul din Popesti-Leordeni, Petre Iacob spune ca e raspunderea Capitalei si Apelor Romane
Sursa: Pro TV
Etichete: protest, accident, masini, dambovita, soferi, primari, gard,
Dată publicare:
28-02-2016 19:23