Satui sa astepte dupa autoritati, investitorii privati s-au apucat sa isi construiasca singuri sosele. Cum scapa de amenzi

×
Codul embed a fost copiat

Pentru ca nu avem drumuri si autoritatile sustin ca n-au bani pentru infrastructura, multi investitori privati isi construiesc singuri sosele ca sa-si poata pune in valoare investitiile.

In mod paradoxal, construirea ori asfaltarea unui drum sunt ilegale daca nu sunt facute de Primarie, Consiliul Judetean sau de Compania de Drumuri. Ca sa scape insa de amenzi, investitorii doneaza constructia autoritatilor.

Inaugurat recent, acest drum a fost construit in timp record si cu mult mai putini bani decat daca ar fi fost facut de autoritati.

Dupa ce a investit 5 milioane de euro in 4 kilometri de drum si doua sensuri giratorii, compania belgiana a donat lucrarea autoritatilor. De ea au parte si locuitorii din Cernica si Fundeni, doua localitati care pana acum nu aveau iesire la autostrada"

Patrick Van Den Bossche, managing director al companiei: "Am putut construi drumul pentru ca este o investitie mare. Sunt 60 de hectare pe care se va construi un Centru Comercial in valoare de 110 milioane de euro. Cand ai astfel de cifre iti poti permite sa construiesti si drumul. "

Citește și
aglomeratie A2
Planurile autoritatilor pentru primii 25 km din A2. Reactia ANAT: "Sunt socat, e sabotaj nu mai inteleg nimic din tara asta"
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

Patrick spune ca exista investitori mai mici, care ar aduce bani frumosi in Romania, dar care nu au atata putere cat sa includa si drumurile in constructiile lor.

Patrick Van Den Bossche, managing director al companiei: "Daca autoritatile ar investi in infrastructura cu siguranta, 100% ar atrage mult mai multi investitori, absolut!"

Daca ar fi stat la mana autoritatilor, drumul n-ar fi fost construit niciodata, pentru ca nu sunt bani, au raspuns comod, responsabilii.

Aceeasi reteta a fost practicata si de constructorul unui parc de distractii care a legat cu un kilometru jumatate de drum soseaua principala de locul in care si-a realizat investitia.

Constructorul a putut face asta doar pentru ca s-a inteles cu autoritatile locale. Altfel, constructia si asfaltarea drumurilor in Romania, de investitori particulari sunt considerate ilegale.

Sofer: "Pai frate, iti rupi masina in doua in fiecare zi, gandeste-te ca eu ma duc la munca, ma intorc de la munca pe drumul asta."

Iata un drum pentru care dezvoltatorul nu s-a inteles cu autoritatile. E rupt si plin de cratere de mai bine de trei ani, cu toate ca duce spre un cartier plin cu 8.000 de oameni. Problema e ca locuintele sunt in judetul Ilfov, iar drumul in Bucuresti.

Sofer: "Tot cartierul sunt 5.000 de apartamente. Nu-i pasa nimanui pentru ca noi nu platim taxe si impozite pentru astia. Nici macar nu-l votam pe asta, cum il cheama de la 6, pe primar."

Daca pana in 2010 ansamblurile rezidentiale au asteptat ca statul sa le faca drumul de acces, acum tot mai multe proiecte imobiliare, comerciale sau industriale cuprind in planurile de dezvoltare si infrastructura - potrivit statisticilor din constructii.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
Citește și...
CNADNR: Nimeni nu mai poate circula fara rovinieta, toata tara e supravegheata. Cum reusesc insa romanii sa fenteze sistemul
CNADNR: Nimeni nu mai poate circula fara rovinieta, toata tara e supravegheata. Cum reusesc insa romanii sa fenteze sistemul

Soferii nu mai pot circula fara rovinieta, anunta reprezentantii Companiei de Drumuri, care sustin ca supravegheaza video toata tara.

Planurile autoritatilor pentru primii 25 km din A2. Reactia ANAT:
Planurile autoritatilor pentru primii 25 km din A2. Reactia ANAT: "Sunt socat, e sabotaj nu mai inteleg nimic din tara asta"

Drumul spre mare va fi in acest an plin de restrictii. Pentru ca primii 25 de kilometri din Autostrada Soarelui sunt numai gropi, Compania Nationala de Drumuri s-a hotarat sa renunte la dalele de beton si sa toarne asfalt.

Satul din Romania in care 6 luni pe an nici macar pompierii nu pot ajunge. Chinul prin care trece Ionel, un tanar paralizat
Satul din Romania in care 6 luni pe an nici macar pompierii nu pot ajunge. Chinul prin care trece Ionel, un tanar paralizat

Situatie umilitoare pentru locuitorii unei comune din Bacau. Strada lor este mereu acoperita cu noroi, iar primarul - spun oamenii disperati - refuza sa ii ajute.

Recomandări
Ciolacu pretinde că inflația scade lunar în România, dar uită să spună că e la cel mai înalt nivel din UE
Ciolacu pretinde că inflația scade lunar în România, dar uită să spună că e la cel mai înalt nivel din UE

Marcel Ciolacu pretinde că inflația este pe un trend descendent în România, cu scăderi lunare. Totuși, țara noastră a rămas cu cea mai mare inflație din Europa, arată statisticile oficiale.

Marcel Boloș: „În ultimul an, agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă” dar „e loc de creștere”
Marcel Boloș: „În ultimul an, agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă” dar „e loc de creștere”

România are un rating suveran și o perspectivă stabilă economic, confirmată de agențiile internaționale de rating, „dar asta nu înseamnă că nu există loc de creștere”, afirmă ministrul Finanțelor, Marcel Boloș.

Zelenski îi trage de mânecă pe aliații NATO: „Ucraina are nevoie de cel puțin șapte sisteme de apărare antiaeriană Patriot”
Zelenski îi trage de mânecă pe aliații NATO: „Ucraina are nevoie de cel puțin șapte sisteme de apărare antiaeriană Patriot”

Volodimir Zelenski, președintele Ucrainei, le-a spus liderilor din Alianța Nord-Atlantică (NATO) de ce ar avea nevoie țara sa pentru a putea face față atacurilor aeriene lansate fără oprire de armata Kremlinului.