Greva de avertisment vineri, la Aeroportul Otopeni. Avioanele ar putea avea intarzieri de pana la doua ore

×
Codul embed a fost copiat

Greva de avertisment vineri, pe Aeroportul Otopeni. Avioanele care decoleaza in intervalul orar 13,00 - 15,00, ar putea avea intarzieri de pana la doua ore.

Avioanele care decoleaza vineri, in intervalul orar 13,00 - 15,00, ar putea avea intarzieri de pana la doua ore, dupa ce angajatii companiei Globe Ground Romania, care ofera servicii de handling aeronave la sol si tractare aeronave, au anuntat ca intra in greva de avertisment, nemultumiti fiind de salarii, de programul de lucru, dar si de dimensionarea personalului si normarea activitatii in raport cu volumul si conditiile de munca, relateaza Agerpres.

Potrivit liderului Sindicatului Liber de Handling Aeronautic, Alexandru Cioc, cea mai stringenta problema este cea a dimensionarii personalului si normarea activitatii in raport cu volumul si conditiile de munca, in contextul in care, in ultimii doi ani, intre 100 si 150 de salariati ai companiei au demisionat, iar volumul de munca a ramas acelasi, poate chiar a crescut.

"S-a ajuns la greva deoarece, dupa aproape patru luni de discutii, nu am gasit un numitor comun impreuna cu reprezentantii conducerii. S-a ajuns aici in urma nemultumirii oamenilor, cel mai important punct fiind dimensionarea personalului si normarea muncii in raport cu volumul si conditiile de munca. In ultimii doi ani, pe fondul nemultumirilor, au plecat peste 100, poate chiar 150, de angajati. Acestia au demisionat din varii motive, dar majoritatea nemultumirilor au fost de ordin financiar, iar toata aceasta lipsa de personal se regaseste in volumul de munca. Volumul de munca a ramas acelasi, poate chiar este mai mare, personalul este mai redus cu 100 de oameni. Ati vazut ce inseamna activitatea de handling portuar care presupune si incarcari/descarcari de bagaje, marfuri, cargo, posta. Lipsa, sa zicem, a 10-15 oameni se simte imediat, daramite a unui numar de 70-80 de oameni dintr-un departament", a declarat, pentru AGERPRES, Alexandru Cioc.

A doua nemultumire a salariatilor vizeaza programul de munca, acestia nemaiavand, conform liderului de sindicat, timp de refacere sau de activitati familiale.

Citește și
avion klm
Decizie cruciala, luata de pilotul unui avion care a aterizat de urgenta pe Otopeni. Ce s-a intamplat cu un copil de la bord
Puterea clanului Corduneanu. Liderul decedat al grupării a fost anchetat pentru trafic de droguri, cămătărie, trafic de persoane și acte de violență, dar condamnat doar pentru „spionarea soției”

"Din cauza lipsei de personal, s-au facut peste 100 de programe de lucru. Programul cel mai uzitat pe aeroport este 12 cu 24, 12 cu 48, prin care se asigura o activitate continua. Din cauza lipsei de personal, s-a ajuns sa avem peste 100 de programe de munca si angajatul nu mai are timp de odihna si refacere, nu mai are timp de activitati socio-familiale. Este una din problemele majore. Oamenii nu mai au timp sa se refaca. Si munca asta suplimentara la un moment dat te face sa clachezi", a explicat el.

De asemenea, angajatii firmei de handling reclama faptul ca nu li se asigura transportul spre si dinspre locul de munca, respectiv aeroportul Henri Coanda (Otopeni), si nici decontarea acestuia, in conditiile in care turele de lucru incep in cursul noptii.

"Inca o nemultumire si o revendicare in acelasi timp este asigurarea transportului sau decontarea acestuia la deplasarea catre si de la locul de munca. Aceste peste 100 de programe de lucru fac ca sa incepem la 1 noaptea, 2 noaptea, 3 noaptea, 4 noaptea, 5 noaptea... Sunt programe de intre 4 si 12 ore. Incepem noaptea, nu avem asigurat nici transportul si nici decontarea acestuia. E clar ca foarte multi angajati care nu au masina proprie dau bani la taxi. Vin din zone in care nu este asigurat transportul. Pentru cei din Bucuresti mai exista expresul, dar pentru cei din zonele limitrofe Otopeni-ului, dinspre Ploiesti, la orele acelea nu exista mijloc de transport in comun. Nu ni se deconteaza si nu ni se asigura transportul. Este o mare problema", a subliniat Cioc.

In acest context, liderul de sindicat a reiterat faptul ca acest program de lucru arata astfel tot din cauza lipsei de personal. La toate aceste probleme se adauga cea a salariilor mici, necorelate cu volumul de munca si cu responsabilitatea celor care lucreaza in domeniul aviatiei.

"S-au facut programele acestea din lipsa de personal. Aici se invarte marea problema: lipsa de personal, munca multa, banii au ramas aceiasi de ceva timp. Banii au ramas putini in raport cu domeniul in care ne desfasuram activitatea. Lucram in aviatie, activitatea de handling presupune coordonarea activitatilor langa aeronava, presupune asigurarea documentatiei, a actelor de zbor...Orice greseala de incarcare, de acte ar periclita siguranta zborului. Odata ce omul vine cheaun la program la 1 noaptea, la 2 noaptea, nu i se asigura transportul, nici macar salariul nu este pe masura. Un salariu de inceput, cand te angajezi la departamentul unde te ocupi de bagaje, este sub 1.200 de lei net, in conditiile in care acel angajat da peste 300-400 de lei pe transport, venind cu masina personala, pe naveta sau taxi. Aici sunt problemele si revendicarile de ordin financiar: pur si simplu nu se reflecta in domeniul de activitate in care lucram. Lucrezi in aviatie, risc mare, responsabilitate mare, salarii foarte mici", a spus Alexandru Cioc.

Potrivit acestuia, in cele doua ore anuntate pentru greva, respectiv 13,00 - 15,00, angajatii companiei de handling vor inceta complet lucrul.
"Oamenii vor sta la locul de munca, nimeni nu-si va parasi locul de munca, dar pentru doua ore inceteaza activitatea", a aratat acesta.

Sindicalistul a precizat ca aceasta greva de avertisment nu a fost premeditata, insa oamenii au ajuns "la o anumita limita". El spune ca sindicalistii asteapta sa fie chemati la negocieri reale, pentru a se identifica modalitati de rezolvare a problemelor pe care ei le intampina.

"Nu ne dorim aceasta greva, nu a fost ceva premeditat, pur si simplu vrem sa se rezolve cateva probleme arzatoare pentru angajati. Oamenii au ajuns la o anumita limita. Speram ca, poate, maine sa discutam. Asteptam sa fim invitati in continuare la negocieri reale. Pana in momentul de fata nu au fost negocieri reale. Am ajuns la acest conflict de munca deoarece angajatorul ne-a bagat pumnul in gura si de la inceput a mers pe ideea 'sa incerc sa ii desfiintez', nu 'hai sa incerc sa negociez ceva cu ei'. Aici e problema. Nu s-a dorit gasirea numitorului comun. In loc sa ne concentram sa gasim rezolvari ale problemelor, preferam sa ajungem la eventuale greve de avertisment, greve generale in care atatia oameni ar avea de suferit", a spus Cioc.

Reprezentantul salariatilor admite ca ar putea fi anumite intarzieri la decolarea avioanelor programate in cele doua ore de greva, insa spune ca nu ei trebuie sa se gandeasca la asta, ci conducerea companiei. Aceste intarzieri vor fi de maximum doua ore, in functie de orele la care sunt prevazute decolarile.
"Este si pentru noi prima experienta de gen, dar asta ar presupune (greva - n. r.) - intarzieri. Pe urma, activitatea va fi normala, dar vor fi anumite intarzieri. In ceea ce priveste avioanele care vin - noi ne intrerupem activitatea doua ore - nu noi trebuie sa ne gandim. Sunt persoane care vor trebui sa se gandeasca la asa ceva. Speram conducerea sa ne cheme la negocieri reale si sa incheiem acest conflict", a adaugat el.

In plus, Alexandru Cioc a spus ca Globe Ground Romania este o firma prestatoare de servicii si nu detine monopolul pe aeroportul Henri Coanda, asa ca se pot gasi solutii pentru urgente majore.

"Noi suntem o firma prestatoare de servicii si nu exista un agreement care sa ne oblige sa asiguram un procentaj din activitate. Exista patru companii de handling pe aeroport, nu este monopol, asa ca sunt solutii pentru urgente majore", a precizat el.

In ceea ce priveste numarul de avioane afectate, liderul de sindicat a spus ca acesta se va cunoaste vineri.
"Vom sti in ziua respectiva (cate avioane vor fi afectate de greva de avertisment - n. r.). Este un grafic al aeroportului care previzioneaza exact cate curse sunt in intervalul respectiv", a explicat acesta.

Globe Ground Romania a fost infiintata in 1992. Printre operatorii aerieni deserviti de compania de handling se numara Air France KLM, Alitalia, Austrian Airlines, Carpatair, easyJet, LOT Polish Airlines, Lufthansa, flydubai, TAP Portugal, TAROM, Swiss International Air Lines, Cyprus Airways, Aegean Airlines, AirBaltic, Adria Airways, Aerosvit, Air Europa, Air Malta, EL-AL Israel Airlines etc.

In 2014, Globe Ground Romania a consemnat un profit net in crestere de 10,37 milioane de lei si o cifra de afaceri de 73,85 milioane de lei. Numarul de angajati era de 792

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Filmul accidentului din Braila. Un tanar a murit pe loc dupa ce microbuzul in care se afla a fost strapuns de o teava
Filmul accidentului din Braila. Un tanar a murit pe loc dupa ce microbuzul in care se afla a fost strapuns de o teava

Momente cumplite la Braila, dupa ce un microbuz cu pasageri care venea de la Aeroportul Otopeni si ar fi trebuit sa ajunga la Galati a lovit in plin un refugiu de tramvai.

Decizie cruciala, luata de pilotul unui avion care a aterizat de urgenta pe Otopeni. Ce s-a intamplat cu un copil de la bord
Decizie cruciala, luata de pilotul unui avion care a aterizat de urgenta pe Otopeni. Ce s-a intamplat cu un copil de la bord

''Erou adevarat'', asa il numeste un pasager olandez pe pilotul unei curse intercontinentale, care a luat duminica noapte o decizie cruciala pentru viata unui copil de numai doi ani.

Americanii au instalat un nou sistem de detectie pe Aeroportul Otopeni. Ce au gasit politistii intr-o masina cu ajutorul lui
Americanii au instalat un nou sistem de detectie pe Aeroportul Otopeni. Ce au gasit politistii intr-o masina cu ajutorul lui

De miercuri, Aeroportul Henri Coanda este dotat cu un sistem performant de detectie, care a costat 20 de milioane de dolari.

Recomandări
Un stat NATO vrea să ia sisteme de apărare antirachetă pentru Ucraina din țări care nu sunt pregătite să le ofere direct
Un stat NATO vrea să ia sisteme de apărare antirachetă pentru Ucraina din țări care nu sunt pregătite să le ofere direct

Unul dintre principalii aliați europeni ai Ucrainei a declarat că ar putea cumpăra sisteme de apărare antiaeriană Patriot, fabricate în SUA, din alte țări pentru a le trimite în Ucraina.

 

Arma folosită în premieră de americani pentru a doborî rachete iraniene este prezentă și la baza de la Deveselu
Arma folosită în premieră de americani pentru a doborî rachete iraniene este prezentă și la baza de la Deveselu

Navele de război ale Marinei SUA au folosit un interceptor de rachete pentru prima dată în luptă în weekend, în timp ce apărau Israelul de un atac iranian fără precedent, scrie Business Insider.

România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje de venit între săraci și bogați
România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje de venit între săraci și bogați

România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje din UE între veniturile mari şi cele mici în rândul populaţiei, potrivit unui Infografic Monitorul Social, un proiect al Fundaţiei Friedrich-Ebert-Stiftung România, care citează date Eurostat.