Criza de microcipuri a închis pentru 8 zile Ford Craiova. Cum se explică lipsa componentelor electronice

×
Codul embed a fost copiat

Ford închide pentru opt zile fabrica din Craiova, iar Dacia a avut deja producţia suspendată timp de o săptămână, şi mai vin, cel puţin două zile, nelucrătoare, în martie.

S-a ajuns în această situaţie delicată după ce producătorii de semiconductori au preferat să îşi vândă cipurile fabricanţilor de electronice şi nu au mai furnizat suficiente componente celor care fac maşini.

Ford este al doilea producător de automobile din România - după Dacia - care opreşte producţia din cauza crizei de semiconductori. Măsura intra în vigoare de mâine şi deocamdată este valabilă opt zile.

Ana-Maria Timiș, purtător de cuvânt Ford Craiova: „Planul actual este ca producţia la Ford Craiova să fie reluată pe data de 10 martie. Pe parcursul celor 8 zile în care producţia va fi suspendată, angajaţii fabricii Ford Craiova vor fi plătiţi conform acordurilor încheiate între companie şi sindicate."


De la începutul anului, Dacia a întrerupt deja producţia zece zile. Joi a anunţat că muncitorii vor sta acasă încă două zile- pe 5 şi 8 martie.

Citește și
Arma care-i sperie pe ruși ar putea ajunge în Ucraina. Moscova amenință că va extinde „zona-tampon”


Viorel Ungureanu, liderul Sindicatului Automobile Dacia: „Dacia este afectată de această criză, speranţa noastră este să nu mai avem astfel de probleme dar sunt ipoteze la fabrică că mai sunt zile în care ne vom opri dar nu sunt lucruri certe."

Criza de semiconductori este globală şi a fost provocată de nevoia mare de cipuri pentru producţia de console pentru jocuri, calculatoare personale şi televizoare. Cererea pentru aceste dispozitive a explodat în perioada pandemiei şi cum industria auto contează doar 10 la sută pentru afacerea producătorilor de semiconductori - aceştia au livrat mai întâi clienţilor mai importanţi: fabricile de electronice.

Adrian Sandu, secretar general ACAROM: „Producţia de cipuri, de componente electronice digitalizate, s-a mutat către această nişă de produse necesare comunicării online."

Fără cipurile necesare, constructorii de maşini de pe tot globul suferă. Fiat, Chrylser, General Motors, Nissan şi Honda şi-au suspendat temporar operaţiunile în fabricile din Asia, Europa şi America de Nord. Estimările arată că producţia a peste 200.000 de maşini a fost afectată iar cifra ar putea să ajungă la jumătate de milion.

Volkswagen ia în calcul să dea în judecată furnizorul de semiconductori din Taiwan pentru pierderile provocate.


Adrian Sandu, secretar general ACAROM: „Industria auto este foarte interconectată, astfel că un grup auto nu cumpără componente pentru o fabrică doar dintr-o anumită țară, achiziţiile de componente se fac centralizat pentru toate fabricile pe care le au în toate ţările, astfel încât selectarea unui nou furnizor pentru asemenea componente înseamnă un proces mai îndelungat."

Analiştii sunt de părere că lipsa cipurilor auto o să persiste până la şase luni chiar dacă industria de fabricare a lor încearcă să ţină pasul cu creşterea bruscă a cererii. Semiconductorii - indiferent că sunt destinaţi unui laptop sau unui autoturism - îşi încep viaţa ca placă de siliciu iar procesul prin care devin cipuri durează aproape 90 de zile. Construirea de noi fabrici pentru cipuri costă zeci de miliarde de dolari iar extinderea capacităţii lor poate dura până la un an.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT E gata! Știm prima echipă promovată matematic în Superliga României
NEWS ALERT E gata! Știm prima echipă promovată matematic în Superliga României
Citește și...
Un studiu al Parlamentului European arată că România este pe ultimul loc din UE în susţinerea sectorului privat prin PNRR
Un studiu al Parlamentului European arată că România este pe ultimul loc din UE în susţinerea sectorului privat prin PNRR

Parlamentul European a vrut transparență în ceea ce privește cheltuirea fondurilor europene și a făcut un studiu să vadă cine sunt primii 100 de mari beneficiari ai PNRR din țările membre.

ANIMAȚIE GRAFICĂ cu accidentul de pe A1, în care șoferul unui BMW a murit străpuns de glisiera parapetului
ANIMAȚIE GRAFICĂ cu accidentul de pe A1, în care șoferul unui BMW a murit străpuns de glisiera parapetului

Un accident înfiorător s-a petrecut pe autostrada A1, între București și Pitești! Un șofer care nu şi-a mai stăpânit maşina pe șoseaua umedă a intrat violent în separatorul de sensuri.

Poșta Română scoate la închiriere sute de spații poziționate în zone centrale. Numai în București sunt peste 25 de imobile
Poșta Română scoate la închiriere sute de spații poziționate în zone centrale. Numai în București sunt peste 25 de imobile

Peste tot în România, Poșta scoate la închiriere sute de spații poziționate în zone centrale. Responsabilii companiei au lansat și un site de specialitate cu întreaga ofertă unde o să găsiţi de la apartamente, la terenuri, și spații comerciale.

Recomandări
Românii au în conturile personale de pensii din Pilonul 2 o sumă record. Cât primește fiecare în medie
Românii au în conturile personale de pensii din Pilonul 2 o sumă record. Cât primește fiecare în medie

Românii au în conturile personale de pensii Pilon 2 o sumă record. Peste 160.000 de pensii Pilon 2 au fost deja plătite către cei ieșiți din activitate, jumătate din sumă numai anul trecut.

Joe Biden a ajutat în secret Ucraina să se apere de atacurile Rusiei și a trimis rachete ATACMS cu rază lungă de acțiune
Joe Biden a ajutat în secret Ucraina să se apere de atacurile Rusiei și a trimis rachete ATACMS cu rază lungă de acțiune

În ultimele săptămâni, Statele Unite au trimis în secret rachete cu rază lungă de acțiune Ucrainei pentru a fi folosite în lupta împotriva invadatorilor ruși, iar Ucraina le-a folosit deja de două ori.

Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați
Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați

Este anchetă la Spitalul Județean de Urgență din Giurgiu, după ce un medic ginecolog a fost prins în flagrant în timp ce lua mită pentru o operație de cezariană, acoperită de asigurarea medicală.