Portret de miliardar din umbra. Cine este "Regele vagoanelor", acuzat ca urma sa ingroape definitiv CFR Marfa. VIDEO

×
Codul embed a fost copiat

Cine este Gruia Stoica? Personaj controversat si extrem de discret, milionarul a iesit din umbra in ultimii ani prin expansiunea imperiului sau economic.

Grup Feroviar Roman, la care Stoica este actionar majoritar, a devenit cea mai importanta companie de transport feroviar privat din Romania, dar si din Estul Europei.

Gruia Stoica si fratele sau, Vasile Didila, detin Grampet, un grup intreg de firme de reparatii de trenuri si transport feroviar, care a pornit la drum in anii 2000.

Gruia Stoica a fost arestat preventiv. STENOGRAMA discutiilor care i-au pus pe procurorii DNA pe urmele patronului GFR

Ascensiunea companiei a fost fulminanta. Dintr-o afacere de familie, cu doar cativa angajati, concernul detine majoritatea afacerilor private din domeniul feroviar in Romania.

Citește și
Gruia Stoica
Gruia Stoica, proprietarul GFR, retinut de procurorii DNA. Lovitura de 100 de milioane de euro pe care ar fi pregatit-o
Mesaj către Zelenski: „OK, am reuşit. Acum du-te şi câştigă lupta”

De unde a inceput Gruia Stoica constructia imperiului sau

Plecat dintr-o comuna modesta din judetul Galati, Gruia Stoica si-a inceput afacerile cu fier vechi, dupa care a prins gustul vagoanelor. In urma cu un an, intr-o ancheta a emisiunii "Romania te iubesc" v-am prezentat in premiera cum si unde si-a inceput afacerile.

"De aici, din satul Toflea judetul Galati, vin fratii Gruia Stoica si Vasile Didila, cei care au facut o adevarata avere din transportul feroviar. Ei au inceput cu niste suruburi de la Comat si au devenit multimilionari", povestea atunci Cosmin Savu.

 

Grup Feroviar Roman, firma fanion a concernului Grampet, si-a dezvoltat afacerile sufland de sub nasul companiei CFR Marfa contracte grase de transport. Conpet, Regia Autonoma pentru Activitati Nucleare sau Compania Nationala a Huilei fiind doar cateva dintre acestea.

Miron Mitrea dezvaluie cum a ajuns GFR o companie de succes

Fostul ministru Miron Mitrea, in mandatul caruia a aparut si a crescut spectaculos compania lui Gruia Stoica, vorbea in urma cu cateva luni despre succesul GFR-ului.

"Dumneavoastra ce vreti sa-mi spuneti ca cel mai mare transportator privat din Romania a facut loc pe piata stand pe scaun aicea facand propuneri de transport? Nu! S-au dus si au negociat pe cei care erau beneficiarii de transport.

Capacitatea unei firme private de a face lobby pe langa o firma de stat sau privata, de a renunta la o companie de stat si de a lua o companie privata, este mult mai mare decat a unei companii de stat si stiti bine la ce ma refer", spunea Mitrea.

Se pare insa ca metodele folosite nu au fost cele mai ortodoxe si au intrat sub vizorul autoritatilor, iar acum Gruia Stoica isi va conduce afacerile pentru urmatoarele 29 de zile din arestul politiei.

Articol recomandat de sport.ro
Luptător MMA, suspendat pe viață și bătut de fani, după ce a atacat o fată de ring | VIDEO
Luptător MMA, suspendat pe viață și bătut de fani, după ce a atacat o fată de ring | VIDEO
Citește și...
Gruia Stoica a fost arestat preventiv. STENOGRAMA discutiilor care i-au pus pe procurorii DNA pe urmele patronului GFR
Gruia Stoica a fost arestat preventiv. STENOGRAMA discutiilor care i-au pus pe procurorii DNA pe urmele patronului GFR

Gruia Stoica, retinut miercuri seara de procurorii anticoruptie dupa ce ar fi incercat sa aranjeze in favoarea companiei sale o licitatie publica, a fost arestat preventiv pentru 29 de zile.

Gruia Stoica, proprietarul GFR, retinut de procurorii DNA. Lovitura de 100 de milioane de euro pe care ar fi pregatit-o
Gruia Stoica, proprietarul GFR, retinut de procurorii DNA. Lovitura de 100 de milioane de euro pe care ar fi pregatit-o

Gruia Stoica a fost retinut, miercuri seara, de procurorii anticoruptie fiind suspectat de cumparare de influenta, dupa ce anchetatorii au descoperit ca pregatea trucarea unei licitatii organizata miercuri de Complexul Energetic Oltenia.

Recomandări
România, dată în judecată la Viena. Olandezii de la Damen cer rezilierea contractului pentru șantierul naval din Mangalia
România, dată în judecată la Viena. Olandezii de la Damen cer rezilierea contractului pentru șantierul naval din Mangalia

Damen a dat România în judecată la Curtea Internaţională de Arbitraj de la Viena, cerând rezilierea acordului de asociere încheiat în 2018, prin care statul român a devenit acţionar majoritar (51%) al companiei Damen Shipyards Mangalia SA.

Senatul SUA a aprobat mult așteptatul ajutor pentru Ucraina. Va primi un uriaş pachet de asistenţă militară şi economică
Senatul SUA a aprobat mult așteptatul ajutor pentru Ucraina. Va primi un uriaş pachet de asistenţă militară şi economică

Statele Unite au adoptat marţi un uriaş pachet de asistenţă militară şi economică pentru Ucraina, rezultatul lunilor de negocieri extrem de tensionate şi laborioase din Congres.

Avarie puternică la CET Bucureşti Vest și la CET Grozăveşti. Mii de blocuri din București au rămas fără apă caldă
Avarie puternică la CET Bucureşti Vest și la CET Grozăveşti. Mii de blocuri din București au rămas fără apă caldă

ELCEN a anunţat, miercuri,  o avarie majoră la reţeaua de termoficare operată de Termoenergetica, CET Bucureşti Vest fiind indisponibilizată, iar CET Grozăveşti neputând fi pornită.