Experiment Stirile ProTV. In cat timp poate fi parcursa toata soseaua de centura a Bucurestiului - cosmarul tuturor soferilor

Ultimul update: Joi 27 Octombrie 2016 07:15
Data publicarii: Luni 24 Octombrie 2016 18:22
Categorie: Special

Inca un episod despre traficul care ne face viata un infern. Avem 72 de kilometri de sosea care inconjoara Bucurestiul si care ar trebui sa reprezinte o alternativa pentru soferi. In realitate, "ocolitoarea capitalei" a ajuns un cosmar.

Soferii circula cu o viteza medie de 20 de kilometri pe ora prin gropi, cand, de fapt, pe o sosea normala limita legala este de 90 de km pe ora.

Am ajuns aici pentru ca in ultimii 25 de ani modernizarea centurii NU a fost o proiritate pentru autoritati. Peste 150.000 de masini tranziteaza zilnic centura ocolitoare a Capitalei.

Luni dimineata am facut un experiment si am vrut sa vedem in cat timp reusim sa parcurgem toata soseaua de centura a Bucurestiului. Pe aici circula autocamioanele cu marfa. Lor li se adauga miile de oameni care locuiesc in judetul Ilfov, dar muncesc in Capitala.

Intram pe soseaua de centura la 8 dimineata, in zona Catelu. Viteza medie de deplasare: 8 kilometri pe ora.

CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania

Sofer: "Plecam la 7, 7 jumate, ca sa ajungem la 8 la scoala. E greu, e foarte greu aici pentru cine sta aici. M-as muta si maine".

Daca soseaua ar fi fost largita la doua benzi pe sens, asa cum prevedea proiectul inceput inca din 2008, viteza ar fi crescut considerabil.

Problema este ca modernizarea centurii de sud stagneaza de 8 ani de zile, timp in care, compania de drumuri a reusit sa faca..doar doua studii de fezabilitate.

Asta pentru ca centura capitalei nu a fost niciodata considerata o prioritate pentru autoritati. S-au facut promisiuni, cum altfel, si proiecte. S-a comandat un studiu de fezabilitate, dar nu s-au facut urmatorii pasi. Valorile de trafic s-au schimbat asa ca s-a cerut un al doilea studiu.

Catalin Homor, directorul CNAIR: "Sunt studii de fezabilitate vechi, s-au realizat dupa normele de la vremea respectiva, in 2012 au fost impuse noi norme care modifica proiectarea. Si atunci trebuie sa proiectam astazi in baza normativelor pe care le avem."

Asadar, in sud nu avem un proiect, ce sa mai vorbim despre o firma de constructii care sa inceapa lucrarile.

Drumul ne duce catre nord. Pana sa ajungem la intersectia cu A1, ne-am blocat de 4 ori.

In zona Domnesti, calvarul o ia de la capat. Macar aici se lucreaza la largirea soselei. Santierul inceput acum 3 ani a inaintat doar 20 de kilometri, unde sunt doua benzi pe sens.

Soseaua de centura ar fi trebuit sa se lege de Autostrada Bucuresti Ploiesti. Nu s-a intamplat asta, iar in intersectia prin care soferii intra si ies de pe sosea catre autostrada se intampla frecvent accidente. Aici, vinovata ar fi firma de constructii.

Catalin Homor, directorul CNAIR: "A intrat in insolventa, incapacitate de executie, si singura modalitate de a continua acest contract a fost sa rezilieze, pentru ca nu mai putea sa duca contractul."

Adica o noua licitatie.

Noi am parcurs intreaga sosea de centura in doua ore si jumatate. Un timp bun, spun soferii care zilnic merg pe aici.

In timp ce romanii imbatranesc cu volanul in mana, cei din Compania Nationala de drumuri promit ca jumatate din centura, cea de nord, va fi largita pana la sfarsitul lui 2018.

Bucurestenii vor putea ajunge in 40 de minute cu trenul din Gara de Nord in vestul Capitalei. Pretul unei calatorii

Bucurestenii vor putea ajunge in 40 de minute cu trenul din Gara de Nord in vestul Capitalei. Pretul unei calatorii

Vespasian

„Banii n-au miros”, semnificația expresiei care a scos Imperiul Roman din criză

Dostoievski, romancierul rus care și-a transformat traumele personale în capodopere literare

Marea Neagră, recif al mizeriei. Imaginile surprinse de un scafandru în adâncuri

Margaret Thatcher, liderul controversat al unei lumi care se reabilita după război

Analiză CTP: ”S-a încheiat epoca Liviu Dragnea dacă toate cererile de remaniere sunt acceptate”

Momentul de cumpănă din viața lui Stalin: moartea soției care-l „umilea în public”

lupta contra ISIS, Hawija

NYT: Luptători ISIS s-au predat în masă în Irak deși au jurat să lupte până la moarte

The Independent: Incidentele cu arme de foc au omorât mai mulți americani decât toate războaiele SUA

Cine e liderul catalan care vrea separarea de Spania. „Prima Doamnă” de la Barcelona e româncă

Mișcările de independență în Europa. Ce legătură este între Catalonia și România

Masacrul din Las Vegas. Cele mai impresionante imagini. GALERIE FOTO

Interviu exclusiv. Ministrul Comunicațiilor, despre revocările de la vârful Poștei Române și planul de reformare