iLikeIT. Masinile autonome si soselele inteligente, solutia care ar putea sa ne scape de stresul din trafic

Ultimul update: Luni 04 Aprilie 2016 06:59
Data publicarii: Vineri 26 Februarie 2016 13:40
Categorie: Smart things

In fimul “I, Robot”, Will Smith mergea cu o super masina care se conducea singura. 2035 era anul in care se desfasura actiunea. Suntem abia in 2016, iar o astfel de tehnologie...e folosita deja de mai multi producatori auto sub forma de prototipuri.

Incercam sa definim un pic masina autonoma. Un autoturism care se conduce singur; ia decizii pe baza propriei inteligente, fara sa primeasca instructiuni de la sofer. Pe piata, sunt modele care se deplaseaza de la ele-putere pentru 5-6 secunde. Pot aborda inclusiv viraje usoare.

Este ceea ce americanii numesc "nivelul 2", pe o scara a evolutiei de la 0 la 4. Tesla se joaca cu nivelul 3, pe Model S. Masina preia controlul de la sofer si il atentioneaza cand e cazul sa revina cu mainile pe volan. Sistemul nu este inca inteles corespunzator. Pe de alta parte, cel mai recent update de soft primit de modelul lansat in 2012 ii da masinii si mai multa libertate. Controlata, ce-i drept. Pana la standardizare, pana cand masinile vor fi capabile sa faca stanga strans sau larg, in functie de toti parametrii de care cineva trebuie sa tina cont in trafic, mai este distanta lunga.

Ajungem la Ford, care dubleaza flota de Mondeo autonome, in Statele Unite ale Americii. Producatorul foloseste senzori laser si sustine ca tehnologia este usor de implementat pe masinile care circula deja pe sosele. In acelasi timp, la targ, in Las Vegas, Ford a anuntat ca in 2020 vrea sa vanda primele vehicule autonome. Asteptam cu nerabdare momentul!

Si BMW investeste enorm in tehnologii futuristice pentru automobile. Nemtii insa... dau cu portia. I3 se conecteaza la ceasul proprietarului, un smartwatch, evident. Tehnologia e prezenta si pe modelele Serie 7, care au drept de circulatie doar in Statele Unite, insa. Doar acolo soferul nu trebuie sa fie la volan.

Un Ferrari de curse, din anii '50, a fost vandut cu peste 32 milioane euro, doborand un record absolut

Exercitiul de imaginatie din aceasta dimineata zice ca ne trebuie si infrastructura adaptata la posibilitati. Toyota are o propunere optimista. Zero semafoare si multa comunicare. Si, pentru ca tot am economisit minute care altfel se pierdeau in trafic, sa ne aplecam un pic asupra componentei multimedia. Analizam parteneriatul inedit Aston Martin - LETV. Pe care, apropo, ar trebui sa-i luam in serios.

Revenim un pic la BMW. Asa ar arata I8 daca maine ar deveni masina autonoma. Are un ecran urias, ce ocupa aproape toata latimea bordului. Se activeaza odata cu tranzitia la modul auto. Comenzile sunt dictate de gesturile soferului. Sau de miscarile volanului, ce capta sensibilitate la atingere.
 

iLikeIT. Ridesharing, varianta 2.0 a clasicului autostop. Unde ajung de fapt banii atunci cand platiti o cursa cu Uber

iLikeIT. Ridesharing, varianta 2.0 a clasicului autostop. Unde ajung de fapt banii atunci cand platiti o cursa cu Uber

codare

iLikeIT. Cursuri distractive pentru a învăța GRATUIT bazele programării

Telefoanele interzise în România. Amenzi uriaşe pentru cei care le folosesc

Un copil de doar 6 ani câștigă milioane de dolari pe Youtube făcând ce îi place cel mai mult

iLikeIT. Delta Eco, boxa care emite sunetul în 360 de grade

Gadgeturile care țin locul profesorului de muzică sau care se transformă într-un aparat foto vechi

Cel mai bogat Youtuber din lume. A câștigat 14 milioane de euro în 2017, făcând ceva foarte simplu

Grid Autosport

iLikeIT. Jocul săptămânii: Grid Autosport