Fascinanta epopee a traficului din Bucuresti

NU FOLOSITI POZA ASTA!!

Luna octombrie a marcat un nou record la importul de rable in Romania.  Si un altul la aglomeratie. In capitala, unde altundeva? Asadar,  ce ne facem? Apelam la metrou, autobuz, tramvai sau strangem bani de-un elicopter?

Ai masina, ai parte de senzatii tari

Incepe o noua zi. O data cu ea, parcurgi o fila dintr-o noua poveste. Una care, din pacate, iti alunga somnul de pe gene si te scoate din starea de bine sora cu lenea dobandita dupa un somn bun.  Iesi in fata blocului si dai nas in nas cu prima surpriza fabricata in Romania: masina iti este blocata nefericit de un sofer sarit de noroc. Si lipsit de sinapse intre neuroni, am spune.  Claxonezi. La inceput, cu bun simt. Apoi, din ce in ce mai nervos. Cand simti ca esti pe cale sa te transformi in Grinch,  din blocul de peste drum iese un tip zgribulit si-si muta masina. In fata unui alt condamnat la napasta. Sa claxoneze, daca vrea!

Dupa vreo doua manevre, ajungi in trafic. De fapt, e mult spus trafic. Nici nu iesi bine de pe straduta ta in bulevard, ca te si asezi la coada. Si astepti. Daca ai suficient de mult sange rece, poti sa-ti bei cafeaua, sa cumperi un ziar la semafor, sa-l rasfoiesti pe tot si eventual sa mai tragi inca un pui de somn pana sa ajungi la serviciu. Mai ales daca ai drum prin centru. In Capitala s-a ajuns la un uluitor record negativ al vitezei in trafic: in medie, 5 kilometri pe ora.  Mers pe jos, adica.

Si, ca si cum o asemenea aventura pe zi nu era de ajuns, un sugubat  frate cu Murphy a inventat si intoarcerea acasa.  Te freci la ochi - de somn si de nervi - si tot nu-ti vine sa crezi:  conducta de masini furnizeaza cu aceeasi energie tone si tone de furnicute ce aleg aceeasi destinatie cu a ta. Solutii... exista oare?

Citește și
masini
Romania, invadata de rable in luna octombrie
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

Fereasca Dumnezeu sa iei un taxi!

E a doua mare greseala comisa in Bucuresti. Dupa cea cu suitul la volan. Oricat ar incerca Politia Rutiera sa explice ca pe strazile adiacente se circula mai bine, la orele de varf si acestea sunt la fel de pline ca Bulevardul Unirii sau Magheru. Iar taximetristii stiu. Si asteapta.

Motocicleta, scuterul si bicicleta exista in trafic!

Teoretic, ar trebui doar sa stai la stop. Masinile nu ar trebui sa conteze pentru tine. Problema mare este ca, de cele mai multe ori, nici tu nu existi pentru soferi. Astfel ajung oamenii... cifre reci. Si crude: 262 de motociclisti au murit anul acesta, arata statisticile. Aproape unul pe zi. Alti 1.600 au fost raniti. 

Despre biciclete si biciclisti ar trebui sa avem numai cuvinte de lauda. In vest, se vorbeste deja despre mijlocul de transport al viitorului: suficient de rapid, bun pentru sanatate si nepoluant. La noi,  insa, doar ratacitii pedaleaza pe sosele. Pistele sunt la fel de rare ca si parcarile din Bucuresti.

Mijloacele de transport in comun, inca un motiv sa strambi din nas

Metroul si autobuzul, ultima frontiera in lupta contra aglomeratiei. Asa  vad lucrurile cei de la Politia Rutiera. In constiinta noastra, a tuturor, metroul si, mai nou, metroul usor apar drept mijloace de transport rapide, cu garnituri care, teoretic, vin la un interval de cateva  minute si te duc cat ai clipi unde ai nevoie.

Insa. Un mare INSA: daca apuci sa te urci in ele, caci nici aici nu esti ferit de aglomeratie. Mai mult de jumatate de milion dintre bucuresteni circula in mod regulat cu metroul si aproape 1,5 milioane cu RATB-ul.  In plus, nici autobuzul si nici troleibuzul nu au aripi sa zboare, asa ca nu e o mare afacere.  Iar cum romanii nu stau deloc bine la capitolul consum de apa in combinatie cu sapun, s-ar putea ca viteza maxima in trafic s-o atingi atunci cand cobori din mijlocul de transport in care ti-ai facut loc cu chiu, cu vai si cu toata forta coatelor.

Per pedes. Rapid si sanatos

Dupa toate acestea, intrebarea: “Eu cu ce mai circul?” ne racaie timpanele. Cu cele doua picioare din dotare, draga votantule. Cu ele. Este ieftin, ar spune economistii.  Este sanatos, ar spune medicii. Este nepoluant, ar spune ecologistii. Oare politicienii ce spun?


Care este recordul tau personal de timp petrecut in trafic?

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
Citește și...
Atentie, se inchid usile! Urmeaza statia Linia de Centura
Atentie, se inchid usile! Urmeaza statia Linia de Centura

Am trait-o si pe asta. Dupa 19 ani, doua luni si 20 de zile, reprezentantii Metrorex au reusit sa duca la bun sfarsit un tronson la care muncesc de pe vremea lui Ceausescu.

Romania, invadata de rable in luna octombrie
Romania, invadata de rable in luna octombrie

Numarul masinilor second hand inmatriculate in luna octombrie in tara noastra a crescut cu 140% fata de aceeasi perioada a anului trecut, adica la aproape 37.000 de masini, anunta Ziarul financiar.

Codul rutier reinventat: daca e aglomerat, ia-o pe contrasens!
Codul rutier reinventat: daca e aglomerat, ia-o pe contrasens!

Ai trei benzi ocupate, trei benzi libere si doua optiuni: sa stai la coada respectandu-i pe ceilalti participanti la trafic sau sa o iei pe contrasens.

Recomandări
Ședință decisivă a coaliției luni, după explicațiile lui Cîrstoiu. „Eram un om respectat, acum am devenit omul negru”
Ședință decisivă a coaliției luni, după explicațiile lui Cîrstoiu. „Eram un om respectat, acum am devenit omul negru”

După ce liderii PSD și PNL i-au cerut să lămurească acuzațiile de incompatibilitate, medicul Cătălin Cîrstoiu, candidatul comun al celor două partide la primăria Capitalei, a anunțat ieri că mandatul său este pe masa coaliției.

Marcel Boloș: „În ultimul an, agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă” dar „e loc de creștere”
Marcel Boloș: „În ultimul an, agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă” dar „e loc de creștere”

România are un rating suveran și o perspectivă stabilă economic, confirmată de agențiile internaționale de rating, „dar asta nu înseamnă că nu există loc de creștere”, afirmă ministrul Finanțelor, Marcel Boloș.

Zelenski îi trage de mânecă pe aliații NATO: „Ucraina are nevoie de cel puțin șapte sisteme de apărare antiaeriană Patriot”
Zelenski îi trage de mânecă pe aliații NATO: „Ucraina are nevoie de cel puțin șapte sisteme de apărare antiaeriană Patriot”

Volodimir Zelenski, președintele Ucrainei, le-a spus liderilor din Alianța Nord-Atlantică (NATO) de ce ar avea nevoie țara sa pentru a putea face față atacurilor aeriene lansate fără oprire de armata Kremlinului.