Echipajul unui avion AirAsia este acuzat de pasageri că a provocat panică după ce a început să țipe în timpul zborului
Pasagerii unei curse aeriene AirAsia au fost foarte nemulțumiți de comportamentul echipajului, care a început să țipe după ce avionul a început să coboare rapid de la 6.000 de metri, din cauza unei presupuse depresurizări.
”Panica s-a declanșat din cauza comportamentului echipajului, care începuse să țipe, era în lacrimi și șocat. Ne uitam la ei ca să ne liniștească și nu se întâmpla. Eram mai mult îngrijorați de feul în care se panicaseră ei”, a povestit pentru Seven News Australia, conform CNN, pasagerul Clare Askew, după ce avionul a aterizat în siguranță în Perth.
Incidentul a avut loc pe ruta Perth - Bali.
Într-o înregistrare video realizată de un pasager se vede cum pasagerii zborului AirAsia Flight QZ535 purtau măștile de oxigen, care fuseseră furnizate conform procedurii, în timp ce un membru al echipajului striga: ”Pasagerii, jos, pasagerii, jos”.
Astfel de instrucțiuni sunt în linia procedurilor învățate de membrii echipajelor de zbor, atunci când vor să asigure în mod rapid siguranța pasagerilor.
”Au devenit isterici. Iar înainte de asta nu a fost niciun semn de panică. După care toată lumea s-a panicat.” a povestit un alt pasager, Mark Bailey.
Datele furnizate de Flightaware.com arată că avionul a ajuns brusc de la o altitudine de 10.000 de metri la 3000 de metri în doar câteva minute.
Acest gen de evenimente se întâmplă atunci când există suspiciuni de depresurizare a avionului.
Într-un email trimis CNN, AirAsia afirmă că zborul a fost deviat din cauza unor ”probleme tehnice”. Însă compania aeriană de low-cost s-a mai confruntat de-a lungul timpului cu astfel de acuzații.
În iunie, un pilot le-a cerut pasagerilor să se roage, după ce o defecțiune tehnică a provocat scuturarea puternică a aparatului de zbor.